Nuffnang

Pengikut

Khamis, 31 Mei 2012

RINDU..........


Kerinduan terhadap sesuatu adalah lumrah dalam kehidupan sesorang manusia...Aku juga mempunyai pelbagai jenis rindu seperti rindu kepada suatu masa dahulu, rindu kepada tempat yang aku pernah pergi dahulu, rindu kepada seseorang,rindu kepada suasana tertentu....Pendek kata ada macam-macam jenis rindu...

Antara rindu yang masih belum tertunai ialah aku teringin nak minum di Mc Donald pada waktu pagi...Lokasi Mc Donald yang aku rindu ialah di Ampang Point dan The Mall KL. Suatu ketika dahulu dulu 2 tempat ini dalah tempat favourite setiap kali nak berjumpa dengan orang tertentu bagi membincangkan projek (Masa jadi Broker dulu)...Selalunya aku akan sampai pada waktu awal pagi...Kedai-kedai lain masih belum dibuka dan masih bertutup...

Sampai sekarang ni aku masih terbayang suasana yang bagi aku sangat syok...Belum dapat aku mengulanginya memandangkan sekarang ni kalau KL aku akan sampe pada waktu tengah hari...Tengah hari suasananya dah lain...Waktu awal pagi tu yang syoknya...orang masih tak ramai dan kedai-kedai masih tutup...

Rindu yang seterusnya aku amat rindu dengan Pulau Lagenda Pulai Langkawi kerana semasa zaman remaja aku sering dibawa oleh arwah ibu ke Pulau ini kerana ibu sering membeli pinggan mangkuk dan pelbagai barangan lain untuk dijual semula kepada orang kampung di tempat aku...Kadang-kadang arwah ibu membawa pekerja-pekerjanya makan angin di Langkawi..Maka kerap kalilah aku ke Pulau Lagenda ini.... Pada masa itu Langkawi masih dalam pembangunan...Di sana sini banyak projek-projek yang baru dibangunkan.

Selepas itu semasa aku di IPSI pada tahun 1996 kami Group KPLI Sejarah  telah membuat latihan sambil belajar selama seminggu di Pulau Langkawi...Seminggu kami berkampung di De Lima Resort di pantai Cenang...sekarang Resort ni dah tak de....Aku suka sangat kat Resort ni sebabnya kat resort ni ada Food Court....Nak makan senang...Antara menu yang menjadi kesukaan aku ialah Air Sirap....Disamping itu kat resort ni ada kolam mandi yang best...Yang best  dalam trip ni ada X-Girlfriend tepuk sebelah tangan... he he he

Seminggu Group KPLI Sejarah aku berkampung di Langkawi...Memang best...aku pulak dilantik sebagi driver Van... merata lah tempat yang aku pergi...Antara moment yang aku tak boleh lupakan ialah bertemu dengan seorang tukang urut di Kg. Melaka di Langkawi. Tukang urut ni seorang permpuan tua...Antara kehebatannya dia boleh cerita sejarah hidup seseorang...tepat pulak tu...Masa ni le pensyarah aku terkantoi...apabila tukang urut menyatakan yang pensayarah tersebut mempunyai 2 cawangan...Merah padam mukanya...memang betul pun...Tak berani aku nak suruh dia cerita tentang sejarah hidup aku...keluor yang bukan-bukan tak pase

Ada lagi ke Si tukang Urut tu ?....Rindu pada seseorang ini agak subjektif....Yang pasti aku memang rindu dengan arwah emak,arwah opak dan dan arwah datuk...3 insan yang amat istimewa bagi aku...nanti aku ceritakan dalam entry yang lain...Namun akhir-akhir ini aku amat rindukan pada seseorang yang aku anggap sebagai sahabat..Pada mata kasar aku... dia sesorang yang sangat istimewa...Aku suka  semuanya tentang dirinya.....Gayanya...pakaiannya....dan sikapnya....nanti le aku sambung citer dia ni pada masa yang sesuai.... ada kalanya Rindu juga  dengan kedai Tom Yam Kusuma di Bandar Baru Bangi....Ada lagi ke taukehnya Pak Ku...

4 ulasan:

  1. Cikgu macho masa muda! haha

    BalasPadam
  2. kampung aku ada sorang budak pompuan sekolah menengah, boleh cerita sejarah orang jugak. petang2 dia main sorang2, main dengan orang bunian dia bilang ahahaha cuak aku

    BalasPadam
  3. Bro aku riso ngan orang macam ni...kalau citer baik-baik yang keluor ok le....tiba-tiba yang keluar citer zaman gelap yang tak ok...mampuih bro....

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...