Nuffnang

Pengikut

Isnin, 28 Mei 2012

U-TURN 2 IMKK

Ada satu slot Di dalam Seminar IMKK Dr. Azizan yang amat menyentuh hati aku dan aku mula membuka mata dan tersedar tentang matlamat hidup yang sebenarnya....Pada pagi kedua training kami diajar tentang getaran halangan. Iaitu perkara-perkara yang menyebabkan rezeki susah nak masuk. Menurut Dr. Azizan kadang-kadang rezeki dah macam nak dapat namun akhirnya tak dapat. Aku masih ingat lagi Dr. Azizan membawa botol yang ada magnet di dalamnya dan diluar botol juga ada magnet...Magnet melekat tetapi tidak bertemu kerana dihalang oleh plastik botol.

Begitulah perumpamaan getaran halangan. Antara perkara yang menghalang rezeki untuk masuk ialah dosa terhadap ibu bapa....Dosa mengguris hati ibu bapa...dosa tidak memperdulikan   ibu bapa..Dosa terhadap orang tersayang....Mula-mula kami bergelak ketawa dengan cara penyampaian yang kelakar Dr. Azizan...tetapi apabila Dr. Azizan Touch je tentang dosa terghadap ibu bapa....satu dewan menangis menitiskan air mata...Dr. Azizan juga menangis. Pada mulanya aku menganggap tangisan DR. Azizan hanya dibuat-buat untuk mood touching. Biasa le orang cari duit. Aku juga masih lagi kontrol...Macho le konongnya walaupun dah ada rasa nak nangis...akhirnya aku buat-buat akal ke tandas...Dalam perjalanan aku ke tandas aku tengok arwah Ayah Dr. Azizan yang ada di bahagian belakang menangis teresak-esak....

Melihat situasi ini aku tak boleh tahan...serta -merta teringat dosa terhadap ibu dan ayah yang memang banyak silih berganti dalam minda...Tangisan Dr. Azizan dan ayahnya adalah tangisan yang betul-betul datang dari lubuk hati terdalam.....bukan dibuat-buat...Tak ramai pemceramah yang berani bawa ibu dan bapa sendiri menyertai program mereka...tetapi tidak bagi Dr. Azizan....ini yang menyebabkan aku tak dapat menahan sebak.. maka terhambur juga air mata jantan...Terima kasih Dr. Azizan...Detik ini yang menyebabkan aku mula respect Dr. Azizan

Itu sebab setiap program seminar yang aku sebagai penceramahnya aku akan masukkan slot ini.....alhamdulillah setakat ini semuanya success...Supaya semua peserta dapat merasakan apa yang aku rasakan dahulu...Walaupun kadang-kadang ada yang mengatakan skot nangis-nangis ni dah ketinggalan zaman dan dah selalu orang buat. Bagi aku...aku bukan buat kerana ikut orang tetapi berdasarkan pengalaman sendiri yang aku alami....

Setelah berguru dengan Dr. Azizan aku semakin ghairah menyertai Program yang menunjuk arah jalan menjadikan aku kaya....Aku sentiasa tak puas dan mahukan lebih lagi...akhirnya aku tidak dapat menafikan program yang seterusnya yang aku sertai  ini benar-benar membuka mata , minda dan sikap aku untuk U-TURN ke atas orbit yang betul dalam kehidupan sebagai seorang manusia...sambung lagi ekkkkk..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...