Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 19 Mei 2012

I love You


Tentu anda masih ingat cerita tentang seorang pelajar yang menggantikan handle motorsikal bapanya dengan handle basikal ?.Selepas berakhirnya cerita tersebut timbul pula  satu lagi cerita yang tidak kurang  menariknya tentang pelajar ni...Pelajar ni memang jenis hidup dalam dunianya yang tersendiri...Kalau zaman aku sekolah dulu orang macam ni aku panggil dia PLANET...sebabnya orang macam ni dia seoalah-olah berada dan hidup dalam dunia mereka sendiri. Berada dalam PLANETNYA sendiri.

Antara kegemaran utama pelajar ini ialah  suka merayau-rayau....dan sesekali kelihatan juga  dia bercakap sorang-sorang. Sekali tengok memang macam tak normal...tetapi sebenarnya dia ni normal.....Boleh menulis dan membaca macam orang lain. Ramai jugek Cikgu yang menyangka dia tak boleh tulis dan membaca memandangkan ciri fizikal luarannya yang agak berbeza dengan orang lain.

Namun baru-baru ini naluri ingin bercouple macam orang lain telah berputik dalam dirinya. Maklum le pelajar ni pun dah besar dan berada di tingkatan lima. Agaknya apabila melihat orang lain ada couple dia pun rasa nak bercouple jugek....Cuma caranya yang kadang-kadang amat menggelikan hati. Antara langkah yang diambilnya untuk mendapatkan couple dia  menulis surat cinta kepada buah hatinya....Macam-macam benda yang timbul dari lubuk hati terdalam diliahkan kepada couplenya di atas kertas putih salju...

Namun ada antara luahan isi hatinya yang aku tak boleh nyatakan disini sebab agak berbaur !@#$%%^&. Namun ada beberapa ayat yang agak menggelikan hati..... Bolehlah aku simpulkan ayat tersebut adalah ayat promosi tentang dirinya atau lebih tepat kalau dibuat dalam bentuk soalan Mengapa Couplenya itu perlu menerima dirinya ?.....ANTARA INTISARI AYATNYA

1. AKU ADA BANYAK DUIT
2. AKU DAH KERJA
3. AKU ADA KERETA

Ini antara hujahnya mengapa couple tersebut perlu menerimanya.....Kalau dilihat pada hujuahnya tak de sebab couple tersebut  tidak boleh  menerima cintanya yang tulus dan ikhlas itu..Hujah 1 dan 2 tu mungkin boleh diterima....Hujah yang ketiga tu yang susah sikit nak terima dek akal........Entah lah...Gila meroyang apa le budak ni....Tak tau lepas ni apa pulak yang akan dia buat lagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...