Nuffnang

Pengikut

Rabu, 28 April 2010

Double Trouble Search vs Wings


Menjelang konsert Double Trouble di Bukit Kiara Indoor Arena aku terkenang zaman kemuncak menyaksikan konsert-konsert rock. Setiap kali konsert rock berlangsung di stadium Indera Mulia Ipoh aku memang tidak melepaskan peluang untuk menyaksikannya. Antara konsert yang amat aku tidak boleh lupakan ialah menyaksikan konsert Rozana Search.


Hentakan daouble padle Bro Yazid dan kegarangan petikan gitar Bro Hillary memang power. Membangkitkan segala rasa yang ada dalam jiwa. Memang betul-betul layanlah konsert tu. Yang ada dihadapan pentas memang bergoyang habis-habisan. Pada zaman kemuncak Rock kapak kalau lambat sikit membeli tiket memang tak merasa.


Sekali konsert setakat 20 ke 30 ribu orang adalah perkara lumrah. Suasana yang digambarkan dalam filem rock Mamat Khalid sebenarnya belum mencapai tahap maksimum. Hanya mereka yang berada dalam arus rock kapak yang boleh menggambarkannya. Pada masa tu minum rock, makan rock tidur pun mimpi rock.


Kemunculan Battle of The Band ibarat minyak petrol di simbah ke dalam api. Konsert-konsert rock Cukup bersemarak dan harum subur di hati. Setiap minggu ada sahaja band baru yang mengeluarkan album. Kemunculan album baru sentiasa mendapat sambutan hangat. Setakat 50 ke 100 ribu jualan untuk album memang biasa. Apabila mengetahui Kumpulan Search merakamkan album, biasanya peminat memang tak sabar menanti untuk saat dan ketikanya album tersebut dilancarkan. Tambahan pula di dalam konsert-konsert mereka di seluruh negara satu atau dua lagu yang sedang dirakamkan akan dikumandangkan sebagai startegi marketing


Apabila released sahaja album tersebut memang tak cukup tangan taukeh kedai kaset. Lambat bermakna kita terpaksa menunggu lama sikit untuk mendapatkan album tersebut. Antara album yang mampu aku mendapat pada hari pelancarannya ialah album Search ialah album Mentari Merah Di Ufuk Timur.


Mendengarkan lagu Mentari merah diufuk timur bisa meremangkan bulu roma. Berkali-kali mendengar album tersebut tidak jemu-jemu. Kod gitar intro lagu mentari merah di ufuk timur masih aku ingat dan boleh memainkannya sehingga sekarang. Begitulah kuatnya pengaruh Search dalam diri aku. Tengah fikir-fikir ni nak pergi ke konsert double trouble?......ada yang nak joint ke?....

2 ulasan:

  1. esok pagi-pagi aku balik, bangi, yob....mmg berkira2 nak ke dabel trabel ni...jom!

    BalasPadam
  2. tiket pun tak beli lagi ni, aku cuba beli online, tak sabor rasenye, mengimbau zaman rock kapak

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...