Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 3 April 2010

Azizi Ali dan Truewealth

Dah lama sangat aku menyimpan hasrat untuk menghadiri seminar yang dianjurkan oleh Azizi Ali. Tahun lepas aku tak berkesempatan memandangkan kedudukan ekonomi yang merosot gara-gara kemerosotan ekonomi global.
Tahun ini aku hampir juga tak dapat pergi memandangkan banyak sangat urusan luar. Namun aku tabahkan hati dan tanamkan hasrat untuk pergi juga ke seminar ni. Pada mulanya aku agak riasu juga apabila diberitahu seminar ini menggunakan Bahasa Inggeris sebagai mediumnya.

Kalau setakat english orang Malayasia aku boleh paham. Yang aku khuatirkan kalau Englishnya berabuk macam British. Jawabnya Yes No alrigth je la. Sesampainya aku di Holiday Villa Subang aku menjadi semakin cuak kerana walaupun majoriti pesertanya orang melayu tetapi semuanya speaking London.
Hampir kesemua peserta yang hadir merupakan mereka yang profesional seperti doktor, jurutera, owner syarikat, pensyarah dan peguam. Berpoloh juga nak speaking dengan deme ni. Aku redahnya dengan english yang tak berapa mantop. Akhirnya boleh juga deme paham maknanya ok le tu.

Apa yang Azizi Ali sampaikan mampu aku paham semuanya. Berbaloilah pelaburan aku. Insyallah kalau ada lagi seminar anjuran Azizi Ali aku hendak pergi lagi. Banyak sangat input dan ilmu baru yang aku dapat. Satu perkara yang aku terkilan apabila Azizi Ali tanya aku nak tulis buku apa dan aku tak mampu memberi jawapannya. Agak-agak apa genre yang sesuai ya?

1 ulasan:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...