Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 11 Jun 2010

Kemian Hantu : 6 harkat


Aku masih suka menulis di blog, walaupun kerancakan penulis-penulis blog yang lain terus menurun daripada segi kekerapan entrynya. Mungkin inilah pukulan daripada media baru laman sosial seperti facebook.


Namun bukan itu yang menjadi topik penulisan aku hari ini. Seperti biasa ruitn aku apabila berada di rumah seboleh mungkin aku akan sembahyang berjemaah bersama anak-anak. Telatah anak-anak yang masih kecil ini pula macam-macam. Seperti ketawa dalam sembahyang kadang-kadang boleh memberi kesan kepada aku yang menjadi imam di depan.


Apabila seorang mula ketawa maka yang lain akan turut ketawa. Namun masalah itu semakin lama semakin kurang cuma berlaku juga sekali-sekala. Tetapi peristiwa hari ini cukup menggelikan hati aku. Memang tak boleh tahan. Jenuh ku tahan sehingga bergegar badan. Akhirnya ketawa juga. Yang bestnya tu ia berlaku betul-betul sebelum salam rakaat akhir.


Semasa duduk di tahyat akhir aku dah dengar dah satu bunyi macam bunyi kentut. Namun tiada siapa yang bergerak. mungkin aku silap dengar. Kemudian dengar lagi bunyi kentut. Tak de siapa yang bergerak. Mungkin aku silap dengar lagi. Apabila bunyi yang mengasyikkan itu berbunyi lagi dengan kadar enam harkat maka sahlah ada yang melepaskan kemian hantu.


Anak yang bongsu dah terkekeh ketawa, diikuti anak nombor dua , kemudian diikuti anak nombor tiga. Akhirnya dengan aku-aku yang jadi imam kat depan pun ketawa. Aku cuba menahan ketawa tapi tak boleh maklumlah dah nak bagi slam dah. Tapi apa kan daya terhambur juga gelak dan ketawa kerana bunyi kentut yang penuh keasyikan dan penuh kemerduan di samping derai ketawa anak-anak.


Mulanya rasa nak marah juga. Tetapi apabila difikirkan kembali tak guna nak marah pun. Sembahyang je la balik daripada.......mula. Anda ada ke pengalaman itu?.......

2 ulasan:

  1. pengalaman sendiri ada la anjang....hahahaha..

    wei...hang dah join ESQ` 165 tu?..

    BalasPadam
  2. join secara tak sengaja..... tapi ok la, walaupun tak sengaja banyak sangat manfaat yang aku dapat.....

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...