Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 19 Jun 2010

Geli and Geleman

Apabila menghadiri gathering reunion antara perkara yang selalu di bincangkan ialah kenangan zaman lalu yang penuh dengan nostalgia. Pelbagai kisah suka-duka yang pernah dilalui bersama amat mencuit jiwa. Kenangan demi kenangan muncul bertali arus.

Namun ada juga kesedihannya apabila ada di kalangan sahabat-sahabat yang lebih dahulu menyahut seruan ilahi. Semoga dicucuri rahmat ke atas roh-rohnya. Namun perkara yang tidak boleh dielakkan apabila masing-masing allignment dan balancing yang sudah lari. Ada yang sangat berkembang pesat dan terus berkembang dengan sangat pesatnya.

Selalunya di akhir pertemuan ada yang akan bertukar-tukar bissness kad bagi yang mempunyai bissness. Bagi yang tak de bissness macam aku ni hanya menjadi penerima kad. Aku teringat satu insiden yang tidak boleh aku lupakan semasa majlis berbuka puasa tahun lepas di Hotel Sri Malaysia Ipoh. Peristiwa tentang bissness kad.

Sahabat aku yang sorang ni memang sudah lama lost contact hampir 20 tahun lamanya. Sekali jumpa memang riuh le. Perubahan pada dirinya amat ketara sehingga hampir tidak di kenali. Rupanya dia ni juga ada bissness kedai makan. Dengan begitu bersemangat dia bercerita perkembangan dirinya sekarang sambil bercerita tentang apa yang dilakukannya.

Akhirnya tibalah bab betukar kad bissness. Ni yang aku tak boleh tahan. Dia ni membuka sebuah kedai Tom Yam Ala Thai. Daripada dekoration kadnya memang agak up to date juga. Namun ada sesuatu yang meneybabkan selera untuk mengunjungi kedai makannya terus mati.

Kome tahu apa bendanya. Restoran Ala Thai dieja silap bunyinya begini RESTORAN ALA TAHI. Yang bestnya gambar makanan dalam kad bisnessnya juga berwarna cokelat dan iras-iras apa yang ditulisnya. Geli and geleman rasanya. Apa lagi berhamburlah gelak ketawa yang tak henti-henti... Benda kecil yang membawa makna besar......

2 ulasan:

  1. Tak boleh gelak... masih terasa kegelian dan kegelemanannya

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...