Nuffnang

Pengikut

Rabu, 9 November 2011

Sampai bila Ya....



Aku menanam keazaman untuk kembali aktif menulis Blog...Namun sememangnya kekangan masa dan datangnya perkara-perkara yang tiada dalam agenda kadang-kadang amat merungsingkan...Bukan sekali bukan dua kali tapi dah banyak kali berlaku..Memang tak dapat dielakkan...


Walaupun banyak perkara yang ingin aku tulis di dalam blog... tetapi disebabkan perkara-perkara tersebut menajdikan badan, tenaga dan otak menjadi begitu letih menyebabkan tiada daya lagi otak berfikir untuk mengetuk papan kekunci bagi melontarkan apa yang bersarang dalam kepala hotak ini.


Akhirnya apa perancangan yang aku plan tersasar daripada matlamat asal. Kerja yang telah dibuat sekerat jalan tinggal begitu sahaja. Kadang-kadang aku rasa keliru plus konfius perlukah aku menerima kerja-kerja yang nampak simple pada pandangan mata orang lain tetapi sebenarnya bebanan kepada aku...Kerana tugas-tugas tersebut menyebabkan banyak kerja-kerja personal aku tergendala..


Sememangnya sedari dulu aku tak suka buat kerja cincai... apa yang aku buat mesti perfect atau mengahmpiri perfect...Oleh itu setiap tugas yang diberikan aku akan bersungguh-sungguh melaksanakan. Walaupun ada orang akan berkata tak payah beria-ria atau janji buat... Namun bagi aku ... aku tetap akan melakukannya dengan bersungguh-sunnguh...


Perkara-perkara ini yang kadang mengheret aku untuk tidak melakukan tugas personal yang dah lama aku rancang. Yang memeningkan aku ada saja tugasan baru yang datang. Kerja yang sepatutnya dilaksanakan oleh 3 pihak yang berlainan terbeban atas diri aku sorang...Takkan orang atas tak nampak benda ni...Bak kata Mahathir Dah lama dah....


Apabila aku bersuara....dikatakan aku berkira... dikatakana aku dah mula berubah sementelah aku dapat anugerah Cemerlang pada tahun ni... Tapi rasanya ada pihak yang memang tak de kerja apa ....goyang kaki....sekadar ada nama atas pamplet... Sedangkan kalau tengok tugas yang dibagi pada aku yang dilaksanakan secara Solo kadang-kadang mencecah 4 dalam satu menjadikan kerja-kerja personal aku tertangguh.


Sepatutnya aku dah mula menyiapakan website untuk program aku... memantapkan modul sedia ada...menulis buku yang pertama tentang Art of Learning...menghadiri kursus peningkatan diri...dan pelbagai tugas berkaitan... Semuanya tergendala kerana kerja yang entah apa-apa dan tak pernah habis..


Andai kata aku hanya ditugaskan untuk satu tugasan dalam satu-satu masa nescaya tidaklah menganggu perancangan personal aku... Setiap kali balik dari tempat kerja aku terus layu. lemah dan longlai...Badan letih ... otak letih menyebabkan prokduktiviti aku menurun...


Entah la sampai bila ya... ataupun aku kena jadi macam dulu balik.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...