Nuffnang

Pengikut

Isnin, 14 November 2011

Mayat dalam kereta

Lelaki tercampak masuk kereta2011/11/14Wanita tinggal mayat mangsa nahas tepi jalanSEREMBAN: Akibat panik, seorang wanita tidak sedar membawa mayat lelaki yang terbunuh akibat dilanggarnya lalu terpelanting dan terduduk di bahagian penumpang kereta sejauh 200 meter sebelum meninggalkannya berhampiran sebuah hotel dekat sini, awal pagi semalam.


Dalam kejadian jam 1 pagi di Jalan Permai-AST, wanita berusia 36 tahun itu dipercayai merempuh G Mohan, 23, yang sedang melintas jalan menyebabkannya terpelanting dan masuk ke dalam kereta. Jurucakap polis berkata, wanita yang memandu kereta Toyota Vios itu panik selepas kejadian lalu memecut kenderaannya sejauh 200 meter.


Katanya, selepas menyedari terdapat ‘penumpang’ bersamanya, dia terus menghubungi abangnya untuk meminta bantuan. “Dua beradik itu kemudian mengambil keputusan meninggalkan mayat lelaki itu di depan sebuah hotel di Kemayan Square, di sini, untuk membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seremban. “Bagaimanapun tindakan mereka dilihat beberapa saksi yang menyangka mereka mahu membuang mayat,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.


Katanya, siasatan awal mendapati, mangsa cuba melintas jalan untuk ke Kemayan Square sebelum dirempuh kereta dipercayai dipandu laju wanita itu untuk ke lokasi sama. “Wanita itu mendakwa selepas kejadian itu, dia dikepung orang ramai menyebabkannya takut dan memecut kenderaan itu bersama mayat lelaki terbabit,” katanya.


Sementara itu, Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Abdul Halil Hamzah mengesahkan menerima laporan kes berkenaan dan menjalankan siasatan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.


Dipetik daripada Berita Harian 14/11/2011


Esok aku kan ceritakan kejadian hampir sama yang berlaku kat tempat aku......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...