Nuffnang

Pengikut

Selasa, 11 Disember 2012

Langkawi Trip Day 1

 
Hampir 3.30 petang baru dapat naik Feri setelah berdiri selama sejam lebih menunggu feri....Ferinya agak beasr dan boleh memuatkan hampi 600 orang...dulu rasanya taklah sebesar ini ferinya.....Bab feri ni aku puji sebab banyak upgrade daripada dahulu...bangkunya cantik dah dah ada nombor...tak payah le berebut macam dulu...Dulu walaupun ada nombor tetapi orang tak duduk ikut nombor...kalau lambat jawabnya entah duduk di mana-mana le....
 
Setiba di jeti Langkawi hampir pukul 4.30 petang...Jeti Langkawi masih macam dulu jugak....tak de yang baru...cuma kedai-kedai dalam kompleks memang banyak berbanding dahulu...Disebabkan dah terlampau lapar aku dan keluarga mengambil keputusan untuk makan di restoran mamak....Harganya memang harga kapak..... Order nasi putih memang tak de... yang ada cuma nasi briani....Nasi putih bukannya tak de tapi saja dia bagi nasi briani untuk up harga...Begitu juga roti canai tak de...yang ada roti  telur...sekali lagi dia nak up harga...
 
Disebabkan perut dah lapar maka layan je la apa yang ada....Selesai makan aku terus ambil van (teksi) untuk ke Hotel penginapan yang dah aku tempah awal.... aku puji drebar van ni ...cukup amanah apabila mengenakan tambang yang sepatutnya iaitu RM 9.00 dari jeti ke Hotel Baron...berbanding drebar van pada hari aku nak balik yang mengenakan tambang RM 11.00 ringgit...Bukan soal harga tapi soal kejujuran...
 
Mulanya aku agak risau juga dengan Hotel Baron ni..memandangkan aku tak pernah dengar nama hotel ni....Tetapi apabila dah Check in ternyata pilihan aku untuk menginap di Hotel ni amat berbaloi-baloi...kenapa? nanti aku ceritakan dalam entry selepas ni.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...