Nuffnang

Pengikut

Selasa, 11 Disember 2012

Langkawi Trip Day 1

Agak lama tak menulis di Blog ni....Masa terlampau padat dengan pelbagai aktiviti....Cuma malam ni rasa lapang sikit apabila urusan seri paduka baginda tinggal sikit lagi nak di habiskan....Entry kali ni nak citer tentang Trip aku ke Langkawi bersama keluarga..... Trip ni memang lama dah ku rancang....jadi sempatlah mengumpul modal untuk ke Pulau Lagenda Pulau Langkawi......

Dari rumah kami bertolak pada pukul 4.30 pagi........berhenti di beberapa tempat untuk solat subuh dan melelapkan mata yang tak tertahan-tahan ngantuknya.....Setelah melelapkan mata di perhentian R n R di Penang aku meneruskan perjalanan.... Kami tiba di Changloon pukul 12.30 tengah hari...Memandangkan bukit kayu hitam dah tak berapa jauh dari situ aku mengambil keputusan untuk terus ke sana...

Lama sangat dah aku tak ke Bukit Kayu Hitam...banyak juga perubahan yang berlaku....Tempat yang wajib dikunjungi sudah tentulah Kompleks bebas cukai....aku pun tak berapa pasti tentang harga barang-barang disini adakah murah berbanding tempat lain...yang pasti cokelat Daim dan beberapa cokelat lain memang murah kalau dibandingkan dengan harga di LCCT sepang...

Selepas mengunjungi kompleks bebas cukai bukit kayu hitam aku terus sahaja memcut ke Jeti Kuala Perlis... Sesampai di sana suasana amat sesak....ualat-ulat parking kereta berkeliaran...disebabkan tak de pilihan lain aku terpaksa juga menngunakan khidmat ulat untuk parking kereta.... RM 15 sehari  didarabkan dengan 5 hari terpaksalah bayar RM 75.00...Sedang aku berjalan dari tempat parking kereta ke Jeti ternampaklah papan tanda harga parking yang hanya RM 10.00 untuk parking berbumbung...dan lebih 3 hari ada diskaun lagi...apa nak buat aku dah terkena....

Suasana di Jeti amat tidak kondusif..Panas...Sesak dan Padat.....Rasa nak mampuih nunggu turn nak naik fery...Walaupun jeti sedang di renovate patutnya letakkan la kipas atau cooler suasana tak terlampau panas....Pengurusan jeti juga agak kelam kabut...rasanya sama je tahap penurusan semasa aku berkunjung ke Langkawi pada tahun 1996 dulu...tak berubah......Saranan aku upgrade lah pengurusan memandangkan Langkawi adalah destiansi popular pelancong dalam dan luar negara...

sambung di entry yang seterusnya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...