Nuffnang

Pengikut

Rabu, 12 Disember 2012

LANGKAWI TRIP DAY 2 : Cable Car Mat Chinchang

Pada hari pertama selepas maghrib aku terus melelapkan mata...memang tersangat letih selepas seharian banyak menggunakan kederat terutamanya memandu dalam jarak jauh dan juga keaddan jeti Kuala Perlis yang agak panas serta temph masa menunggu yang agak lama...Walaupun perut terasa lapar tetapi disebabkan mata dah tak boleh nak buka maka aku terus terlena....Keesokan paginya apabila bangun dari tidur perut dah mula berkeroncong....Aku dan anak lelaki aku bersiap awal untuk turun ke Cafe De Baron bagi menikmati sarapan pagi....Not Bad...just nice.......
 
Pagi tu juga aku menunngu van  Serena yang aku dah booking melalui seorang member...sambil anak-anak yang lain bersiap untuk ke Destinasi pertama dalam aturcara lawatan kami iaitu Cable Car Mat Chinchang.....Tanpa GPS dan dengan penuh condifentnya aku redah je jalan ke gunung Mat Chinchan berpandukan peta yang diambil daripada DeBaron....Redah punya redah memang sesat le...tapi akhirnya berjumpa jugek jalan yang benar....Akhirnya tiba juga aku ke tempat Cable Car Mat Chinchang yang terletak dalam kawasan Shopping zone Oriental Village..
 
Kat Oriental village pun dah best sebab pemandangan kedai-kedai macam kat luar negara...Pukul 11.00 baru aku dapat tiket cable car...tapi bukan terus naik...kena tunggu turn pukul 2.15 petang....kalau nak cepat naik cable car kena ambil tiket yangh berharga RM60.00....Kelebihannya beli terus naik...kalau tiket yang RM15.00 kena tunggu turn...Sambil menunggu tu kami sekeluarga merayau di kawasan sekitar Oriental Village....Memang cantik scenary kat sini...tambahan kawasannya berlatar belakangkan Gunung Mat Chinchang....Agaknya ini ni hikmah naik lambat Cable Car..dapat menikmati suasana Oriental Village sepuas-puasnya
 
Suasana dan aktiviti di Oriental Village telah dapat memadamkan rasa jemu kerana menunggu lama untuk naik Cable Car....Sedar-sedar jam dah menunjukkan pukul 2.00 petang ...kami pun bergegas ke station Cable Car.......Beratur seketika dan terus naik Cable Car...dan kami di bawa meluncur laju ke puncak Mat Chinchang......Nak naik  ok...Tapi nak turun tu yang seriau sikit...satu lagi apabila naik cable Car dari puncak ke puncak...tu yang memang seriau bro....Sambung lagi nanti ekkkkkk

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...