Nuffnang

Pengikut

Rabu, 12 Disember 2012

Langkawi Trip Day 1 : DE BARON RESORT LANGKAWI

De Baron Resort Langkawi.....
 
Yang bestnya De Baron Resort ni ialah layanan kaunter yang cukup baik dan sabar....Walaupun berhadapan dengan pelbagai kerenah pelancong mereka tetap sabar dan tekun. Langsung tidak meninggikan suara...Semasa aku nak booking bilik melalui panggilan telefon..kakitangannya tak jemu-jemu melayan semua persoalan yang aku lontarkan.....Jarang aku jumpa hotel yang mempunyai khidmat kaunter sebaik De Baron Resort....Bukan seorang malahan hampir semua yang ada di kaunter berperwatakan sedemikian.....
 
Biliknya juga kondusif...Dengan kapasiti aku enam beranak memang selesalah...Cuma tak dapat bilik yang mengadap ke laut...tapi masih ok...sebab biliknya agak luas.....Di bahagian hotel yang mengadap ke laut ada kolam renang atau aku lebih suka menyebutnya kolam berendam.....ada dua saiz...satu saiz dewasa dan satu lagi saiz kanak-kanak...Cumanya kalau dah ramai yang berendam memang agak sesak sikit...masalah ini yang pihak hotel kena fikirkan memandangkan kawasan resort masih banyak kawasan yang luas dan tidak digunakan...
 
Kemudian...part ni aku paling suka.....di tepi pantai hotel ada disediakan kerusi rehat mengadap ke laut sambil melihat matahari terbenam.....Tempat rehat ni ada dua bahagian...Bahagian yang free dan bahgian yang dimiliki restoran baron....Bahagian restoran ni kalau duduk kena la minum-minum kat situ....Minum pun tak kisah sebab view tepi pantainya sangat cantik...ni yang aku rasa tak de pada lain-lain hotel.......Lepak disini sambil melihat sunset benar-benar terasa suasana melancong....Rasa macam Billionaire pulak...De Baron Resort memang best....
 
De Baron Resort ni milik bumiputera sepenuhnya...tu yang aku bangga...sebab gaya pengurusannya setanding dengan lain-lain hotel...Resort ini dimiliki oleh Hj. Manaf bekas engineer LADA....aku respect dia sebab tak jual tanah yag dia dapat...sebaliknya dibangunkan untuk menjana income yang lebih besar....... Tak rugi  menginap di sini...Peace Yo
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...