Nuffnang

Pengikut

Rabu, 13 Jun 2012

Mee Rebus Restoran Haji Tapah

Gambar diambil daripada Flickr kulop Ludin

Antara Mee rebus yang paling sedap yang aku pernah makan semasa zaman kanak-kanak ialah mee rebus Restoran Haji di Tapah..Rasanya memang Marvellous....Kalau ke restoran tersebut Mee rebus adalah menu pilihan aku selain roti canai kuah dal yang juga perrghhhhh rasanya...Kadang-kadang apabila aku tidak mengikut orang tua aku ke tapah aku akan memesan agar orang tua aku membeli mee rebus (dibungkus) untuk di bawa pulang...
 
 
Setiap kali kunjungan aku ke kedai tersebut memang ramai juga pelanggan yang memesaan mee rebus secara bungkus untuk dibawa pulang...Pendek kata mee rebusnya memang laris....dan boleh la aku katakan kedai tersbut maju kerana mee rebusnya yang sangat sedap...Namun semakin menginjak ke usia remaja dan dewasa kesedapan mee rebus di restoran tersebut semakin hilang apabila taukeh asalnya balik ke India...
 
 
Apa yang aku perhatikan mee rebus bukan lagi menjadi menu pilihan...Walaupun restoran tersebut kini diambil alih oleh anak-anaknya namun kesedapan mee rebus semasa zaman kanak-kanak aku telah hilang buat selama-lamanya...Kalau dulu setiap kali ayah aku membawa balik bungkusan Mee rebus dan setiap kali aku membuka bungkusan tersebut aroma mee yang direbus, limau yang dihiris dan kuah mee rebus terus menusuk lubang hidung...amat berselera sungguh aku makan mee rebus tersebut.
 
 
Pendek kata tak pernah rsa jemu...kini setiap kali aku mengunjungi restoran tersebut pasti kenangan lama terimbau dan masih terbayang ramainya orang yang makan dan memesan secara bungkus mee rebus di kedai tersebut..Kadang-kadang sehingga beratur panjang....Kini restoran Haji Tapah ada di Kula lumpur, Kedah dan Selangor yang diusahakan oleh anak-anak taukeh yang balik ke India tersebut....
 
 
Namun kesedapan mee rebus pada zaman kanak-kanak aku terus sirna di telan zaman....emmm sedapnya mee rebus resetoran haji Tapah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...