Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 5 November 2010

Lumut Trip : SMK. Sungkai Siri 1


Semalam 5.11.2020 aku dan orang rumah mengikuti trip sekolah orang rumah aku ke Lumut. Disebabkan agak lama aku tak ke Lumut tersesat juga aku ke Teluk Rubiah. Terpaksa le pusing balik mencari jalan hendak ke Lumut. Akhirnya tiba juga aku di Lumut pada pukul 3 petang. Antara Family Trip yang memang best sebab tidak terlampau rigid dan sifatnya yang amat santai.Setibanya kami sekeluarga di tempat penginapan Lumut Country terus sahaja check in. Biliknya agak besar jugek dan amat selesa untuk family yang macam aku ni yang tak berapa besar dan tak berapa kecil agak sedang-sedang aje (he he perasan). Viewnya memang cantik dan sedap mata memandang. Harganya pula amat berpatutan kurang lebih RM 85.00 semalam. Bagi aku amat berbaloi berbanding dengan kemudahan yang disediakan.

Walaupun tempatnya agak simple namun yang bestnya tu ada kolam renang untuk orang-orang yang dah tua tobin juga untuk anak-anak kecil. Anak-anak aku memang pantang jumpa kolam. Berseri-seri muka dema nengok kolam. Kalau buleh kejap itu juga nak tojon kolam. Bapaknya juga sebenornya tak sabor jugek tapi macam biasa kontrol...kontrol dan kontrol... sebab aku dah terbayang kolam yang lebih besar iaitu pantai Taluk Batik.
Pada petang itu semua family bergerak ke Teluk Batik untuk acara makan-makan dan mandi-mandi serta lepak-lepak. Cauaca kat Teluk Batik memang cun.. angin bertiaup kuat atas sikit daripada sepoi-sepoi bahasa. Perut memang tengah lapor. Tak sabor nunggu ayam bakor...opsss lupa pulak aku bagi tau.Semua family digalakkan untuk membawa makanan dari rumah untuk dikongsi bersama. Orang rumah aku memilih untuk membawa ayam yang telah siap di perap. Pembakar-pembakar ayam memang rame, aku macam biasa tukang rasa sampe kenyang... he he..

Dah kenyang apa lagi mandi le wei.... memang syok lama dah tak mandi laut... ombak agak kuat dengan tahap kemasinan ayor yang agak tinggi. Berbanding kunjungan aku sebelum ini ke Teluk kira-kira sekurun yang lalu akau dapati tahap airnya agak bersih. Kalau macam ni buleh le datang lagi.. Lama juga aku mandi sampe merah biji mate. Sronok melihat semua family enjoy dalam suasna yang amat santai. Memang bagus aktiviti macam ni. Bak kaya Dr. Azizan Osman setelah penat bekerja setiap tiga bulan sekali kita kena recharge dengan cara melancong, family gathering atau membuat aktiviti yang santai dan menyeronokkan.
Apabila senja melabuhkan tirainya semua family pulang ke tempat penginapan. Pada waktu malam acara bebas. Ada yang berehat. ada yang meneruskan perjuangan di kolam tempat penginapan ada juga yang keluor makan macam aku. Tempat makan yang aku pergi ni memang best. Nanti aku cerita dalam entry yang seterusnya.

Balik dari makan akau singgah ke waterfront menghirup udara segar malam. Best jugek water front ni.. Balik ke bilik terus terlentang kekenyangan dan keletihan. Pagi esoknya anak-anak aku dah bagi tahu deme nak mandi kolam kat tmepat penginapan tersebut. Aku pun memang nak sangat mandi kolam tu. Semasa melintasi kawasan untuk ke bilik aku tengok kolam ni macam best je. Selepas solat subuh aku menahan mata untuk menunggu hari cerah sebab nak mandi kolam. Nak turun awe segan pulak rasanya. Namun mata ini terasa amat berat.. Akhirnya tsersungkur aku di atas katil. akhirnya aku cuma berenang di atas katil. Anak-anak dan orang romah semuanya pergi mandi. Masa bila deme pergi aku pun tak sedor... Apa pun Trip ni memang best semoaga tahun depan ada lagi.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...