Nuffnang

Pengikut

Rabu, 3 April 2013

2 Perasaan

Apabila diumumkan Parlimen Bubar tiba-tiba rasa sayu dalam hati....Entah ngape jauh rasanya hati ini... Namun sebilangan rakan-rakan berasa seronok kerana saat-saat yang dinantikan sejak sekian lama akhirnya menjelma. Perasaan aku bercampur baur. Namun aku tak mahu menukilkan apa yang aku fikirkan di sini kerana tidak mahu menyinggung perasaan sesiapa pun. Biarlah aku simpan sahaja perasaan itu. Mungkin satu masa yang sesuai akan aku ceritakan....
 
Hari ini saat yang sangat mengembirakan bagi aku. Hampir 2 minggu aku bertungkus lumus menyiapkan budak-budak aku untuk persembahan Dikir Barat di sekolah aku. Esok merupakan moment of truthnya....Sepanjang dua minggu latihan aku le tukang gendang dan aku juga tukang nyanyinya.....Hari ni Sifu Gendang dari sekolah jiran datang membantu....Wow...memang tahap permainan tahap Maha sifu....
 
Jarang aku jumpa orang yang boleh main gendang macam ni....Apa pun aku berasa terima kasih sangat dia sanggup bantu aku.....Esok dia yang akan mengiringi persembahan budak-budak aku. Tentang tukang lagunya juga telah selesai masalahnya apabila anak murid aku yang memang terkenal suaranya yang sedap sanggup menjadi Tok Jogho. Memang sedap dia mengalunkan lagu tersebut.... Budak-budak yang menepuk pun semakin mantop tepukannya......

Aku?????.....aku akan mendendangkan Wau Bulan sebagai lagu penutup.....Terpaksa le bukak YOU TUBE untuk mencari bunga-bunga lagu wau bulan...Cari punya cari jumpe le video klip Seman Wau Bulan.....Dapat le aku belajor sikit bunga-bunga lagu Wau Bulan....Lama sangat dah tak Dikir lagu Wau bulan ni...Harapa esok SUCCES..... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...