Nuffnang

Pengikut

Khamis, 12 Januari 2012

Sikat Gigi

Maggi dan asrama memang sinonim. Ibarat aur dengan tebing. Seperti lagu dan irama yang memang sukar untuk dipisahkan. Stok bekalan Maggi mudah didapati. Memandangkan pihak koperasi sekolah ada menjual Maggi. Di samping itu jugek wujud usahawan-usahawan berskala kecil di asrama yang menjual Maggi.



Berbanding dengan harga di luar, harga Maggi yang dijual oleh usahawan-usahawan ini agak tinggi sedikit. Tetapi lapar punya pasal harga bukan soalnya. Untuk memasak Maggi tidak menjadi masalah kerana ramai pelajar asrama ni yang menyimpan heater. Pinjam je....


Yang menjadi masalah di asrama ialah bekas untuk merendam Maggi... itu ada yang menggunakan cebuk atau gayung sebagai bekas untuk merendam Maggi. Makan Maggi ramai-ramai di asrama memang menyeronokkan. Kalau kita sorang je yang masak Maggi letih jugek le jawabnya. Maklum le ramai yang menumpang ... tak bagi kesian pulak...


Namun aku ada satu kenangan yang amat melucukan dan tidak boleh dilupakan. Pada satu hari setelah maggi kembang dan sedia untuk di makan aku mencari sudu untuk makan Maggi tersebut. Cari punya cari masih tidak bertemu. Nak di cekuh dengan tangan panas. Nak guna sudu dah jenuh mencarinya.


Akhirnya berus gigi menjadi alternatif pengganti sudu. Berus gigi sendiri apa nak digelikan. Sedang asyik makan Maggi tiba-tiba ada kawan yang nak numpang Maggi tersebut...Sebenarnya aku tak de masalah nak berkongsi Maggi tersebut...Masalahnya aku tak de sudu ... aku hanya guna berus gigi.


"Sham aku pake berus gigi, sudu tak de" kata aku kepada sahabat tersebut. Dengan selamba sham kata "Tak pe aku boleh guna berus gigi tersebut". Alamak bior betul dengan selamba dia guna berus gigi aku untuk makan Maggi. Berselera pulak tu.. Kalau aku rasanya bior le tak makan Maggi. Geli and geleman nak guna berus gigi orang.....

4 ulasan:

  1. kahkahkah aku duduk asrama jugak dulu2 tapi , fuh, tak sampai level pakai berus gigi lagi ahahha

    BalasPadam
  2. hum x geli ker?huhuhuhu
    singgahla blog klu ade mase
    http://ournext.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. "Sham aku pake berus gigi, sudu tak de" Ayat power tuh! Geli hati sy dengar kisah yg jujur tapi menggelikan lagi menggelikan hati ni. keh keh keh!

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...