Nuffnang

Pengikut

Rabu, 4 Januari 2012

Owen vs Monica

Hari pertama persekolahan memang agak meletihkan. Memandangkan dah lama cuti bukan senang nak tuning balik. Namun disebabkan kesibukan PnP , aktiviti orientasi dan lain-lain menyebabkan masa terasa cepat berlalu. Sedar-sedar dah nak balik.



Seperti biasa setiap tahun aku menjalankan ujian Diagnostik untuk pelajar-pelajar lemah untuk menguji tahap kemahiran mereka. Kesempatan ini aku ambil untuk berkenalan dengan pelajar tingkatan 1 terutamanya pelajar asli.


Kebanyakan mereka masih malu-malu dan takut-takut.... Antara perkara yang aku suka perhatikan ialah tentang nama mereka yang agak pelik, melucukan dan ada ala-ala nama mat saleh.. Tahun lepas aku dikejutkan dengan nama Bah Romen... suka-suka je mak bapak dia letak nama...Kesian budak tu.


Kalau tahun ni ada nama Owen dan Monica. Yang paling aku tak sangka inilah kali pertama aku jumpa pelajar asli yang sama dengan nama aku Nasri... Yang bestnya tu aku jadi guru kelas dia pulak....Kalau setakat orang melayu memang ramai yang aku jumpa nama sama dengan aku...Tapi bagi orang asli ini kali pertama aku jumpa sama nama dengan nama aku.


Tetapi ada satu nama lagi yang membuatkan aku tak tahan. apabila disebutkan nama ni Mulanya aku antara percaya dan tak percaya atau mungkin cikgu tu saja sebut je....Namun setelah aku bertanya kepada empunya badan sahlah nama tersebut......Namanya ialah nama samseng kampung dusun SHARIFF DOL...kah kah kah....memang kelakar betul...rasa nak terkencing gelak he he he he...

2 ulasan:

  1. selamat bertugas setelah lama bercuti

    BalasPadam
  2. Terima kasih din....sama-sama le kita selamat bertugas...

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...