Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 5 Ogos 2011

Jom ke Pakeeza

Ke Bazar Ramadhan dalam cuaca yang panas memang menguji keimanan. Semuanya rasa nak dibeli. Melihat deretan air yang pelbagai warna amat mengujakan. Lelehan wap ais yang menjadi air di tepi bekas tempat orang menjual air pun amat sedap benar menurut pandangan mata.


Itupun nasib baik aku berseorangan ke Bazar Ramadhan. kalau aku bawak asakar-askar aku dah tentu macam-macam jenis ayor yang aku dan deme bawak balik. Hari ini aku ke Bazar Ramadhan Bidor. Tujuan nak cari ayor soya. Tetapi malang pakcik yang selalu berniaga ayor soya sedap tak de pulak. Akhirnya ABC, Ayor Temikai, Teh bunga dan kelapa yang menjadi pilihan.

Kalau ikut hati semua jenis ayor nak ku beli. Tapi memikirkan Sembahyang Terawikh terpaksa aku sekat keinginan ni. Kalau terlampau kenyang ayor jawabnya Terawikh lebuh. Hari Selasa geng-geng sekolah ngajak berbuka puasa di Pakeeza Ipoh. Wau.... teruja aku... sebab dah lama tak ke Pakeeza. Makanannya menyajikan North Indian Style.

Sudah beberapa kali juga aku berbuka puasa di sini pada Ramadhan yang lepas. Kalau lambat memang tak merasa le jawabnya. Yang bestnya kat sini surau terletak di bahagian atas restoran. Maka amat mudah untuk kita beribadat. Kali pertama aku di sini aku tak berapa reti makan secara Buffet.

Aku ambil nasi banyak....akhirnya makanan-makanan lain terpaksa le aku tengok je. Kali kedua aku dah pande sikit. Nasi ambik sikit.... Maka kita boleh merasa makanan-makanan lain yang sememangnya enak.... Ada juga yang tak suka dengan menu di Pakeeza ni. Namun bagi aku Pakeeza antara restoran yang aku suka selain Restoran Laksamana Cheng Ho yang sudah diubah namanya Greentown Seafood........Nayam,,,, Nyam,.... Selamat Berbuka Puasa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...