Nuffnang

Pengikut

Rabu, 17 Februari 2010

14.2.2010


Pada hari ahad lepas aku membawa anak-anak ke Lost World of Tambun. Sebenarnya memang dah lama aku nak bawa anak-anak ke situ. disebabkan keterbatasan waktu dan kerja-kerja yang tak pernah habis, maka aku memilih tarikh 14.2.2010 yang betepatan dengan tarikh lahir anak aku yang keempat.

Kiranya macam hadiah harijadi untuk anak keempat aku. Cuaca agak panas dan berbahang. Orang memang tersangat ramai. Segalanya perlu berbaris panjang dan lama. Membeli tiket, mendapatlkat token locker, menyewa pelampung dan membeli makanan memakan masa hampir 2 jam.

Sebenarnya ini kunjungan aku kali kedua, setelah mengunjunginya beberapa tahun yang lalu. Ada banyak peningkatan daripada segi kemudahan yang disediakan. Kalau dahulu hanya ada kandang harimau kali ini sudah ada petzoo dan pelbagai kemudahan lain yang ditambah.


Aku sekeluarga menghabiskan masa di sini sehingga lost world menamatkan operasinya pada pukul 5.45 petang. Memang berbaloi rasanya. Walaupun keletihan namun kepuasan tetap terpancar di wajah anak-anak aku. Walaupun anak aku yang nombor 3 agak risau dengan hujung jari tangannya yang sudah berkedut dan mengerekut kesejukan.


Nanti aku cerita sebuah kisah yang mencuit jiwa berlaku semasa aku menunggu giliran untuk mandi di bilik air di Lost World. Kisah seorang Pak Arab yang amat selamba sehingga tak kering gusi aku dan orang rumah ketawa memerhatikan gelagatnya yang memang selamba.











3 ulasan:

  1. aku pun pi jugak ahad lepas.....dr opening smpai ke closing... hahaha. best gilerrr...

    BalasPadam
  2. LAMA NYA tak hapdate..ooo best ke?
    Bagus la..boleh akak pi bawwa keluarga time balik Ipoh nanti.

    BalasPadam
  3. Salam anjang. lama menghilang. Windu kata org skrg hehehe

    Berapa harga tiket nak masuk tu? Ingat nak juga pergi ke sana kalau pergi ke Ipoh

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...