Nuffnang

Pengikut

Khamis, 30 Mei 2013

Ultarman Tiga....

Tengah syok mengajor kelas hujung ni....tiba-tiba seorang pelajar asli bersuara..."Cikgu nak tinguk Ultraman?". Dalam hati aku apa hal pulak tiba-tiba je budak ni tanya aku tentang Ultraman....Melihatkan aku meneruskan PnP dia bertanya lagi "Cikgu nak tinguk ke Ultraman?"....Apasal pulak budak ni beria-ria sangat tentang Ultraman.....

Teingat aku 2 tahun lepas  di kelas hujung jugek...apabila isu betik hangat diperkatakan...Apabila aku sebut perkataan betik je budak-budak dah ketawa....Kebetulan Petikan Rumusan tu banyak perkataan betik di dalamnya...Aku dah naik confuse apa benda le yang budak-budak ni suka sangat....

Setelah jenuh mencari jawapannya...Tiba-tiba sorang pelajar bersuara "Cikgu Betik tu kepala bapak Israq"..."Kepala ayah dia macam Betik Ckigu".....Oh begitu kesahnya...patut le satu kelas ketawa setiap kali aku menyebut perkataan betik....he he alahai betik...

Berbalik kepada citer tentang Ultraman tadi....budak tu bersuara lagi "Kat kelas kite je Ultramannya Cikgu"..tambah budak asli tu lagi...aku bertambah confuse.... "Ultraman Tiga Cikgu"...tambah pelajar asli yang lain. Dah Ultraman tiga pulak..kata hati aku.... Dengan selambanya budak asli tu nyanyi lagu Ultraman tiga.....

Setelah lama aku memikirkan aku pun bertanya... "Mana Ultrman tiganya?"....Dengan pantas mereka menunujukkan seorang budak asli yang mereka panggil Ultraman tiga....Aku bertanya lagi "Mengapa panggil dia Ultraman tiga?" . Jawab pelajar asli yang mula-mula bertanya tadi "Cuba Cikgu tinguk kepala dia...macam kepala Ultraman Cikgu"....Setelah aku amat-amati memang betul bentuk kepalanya sama dengan kepala Ultraman.....

Senang le nak bunuh raksaksa lepas ni..tak payah pergi Jepun...kat kelas aku pun ada Ultraman tiga...Peace Yo.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...