Nuffnang

Pengikut

Khamis, 21 Mac 2013

Suatu ketika.....Dekatnya Rasa... 1

 
Aku tak tau mengapa tiba-tiba aku rasa kelas yang aku masuk pada pagi tersebut terasa seperti berpusing-pusing. Sebelum itu semasa akau menyiapakan kerja di bilik guru aku ok je... Namun apabila melangkah masuk sahaja ke kelas tingkatan 3 tersebut pandangan aku terhadap kelas tersebut seperti berpusing-pusing. Aku dah mula ngelabah...peluh dah mencurah-curah...Bak kata orang perak terasa libang libu.....
 
Tetapi aku tetap menulis di papan putih sehingga selesai. Selesai menulis aku duduk seketika bagi meredakan keadaan. Namun rasa berpusing-pusing tidak juga reda. Aku cuba memejamkan mata ...namun keadaaan bertambah berpusing. Macam-macam perkara dan persolan timbul dibenak fikiran...Adakah ini hari terakhir aku....Minta dijauhkan kerana banyak nya dosa yang belum aku mohon taubat dan keampunannya...Wajah insan tersayang mula muncul satu persatu.... Dalam hati terus memanjatkan doa sambil mengharap ihsan Allah untuk menjadikan kedaan diri kembali  seperti biasa.
 
Disebabkan keadaan berpusing-pusing belum  juga reda aku mengambil keputusan untuk ke bilik air bagi membasuh muka. Aku tinggalkan pelajar-pelajar di kelas dengan penuh Tawakal. Setelah mencuci muka dan membasahkan kepala keadaan masih tak reda...Aku mengambil keputusan untuk ke bilik guru untuk bertanya kepada rakan sekerja yang mempunyai Panadol. Hampa kerana tiada seorang pun yang mempunyai Panandol. Sahabat yang selalunya ada Panadol tiada pula di situ.
 
Aku gagahkan diri untuk ke koperasi bagi bertanyakan Panadol. Alhamdulillah seoarang rakan sekerja yang ada di koperasi mempunyai Panadol. Dapat sahaja Panandol aku pun bergegas ke kantin untuk mendapatkan air masak. Setelah itu aku kembali ke bilik guru...Cuba melelapkan mata di meja aku....Setelah seketika rasa berpusing masih tak reda......Alamak macam mana ni....Nak balik kerumah kunci tak de...Nak telefon orang rumah telefon tak de bateri......Namun aku ambil keputusan untuk pulang ke rumah juga....Setibanya di kawasan rumah jam menunjukkan pukul 11.00 pagi...maknya lagi sejam anak aku akan balik daripada sekolah rendah yang berhampiran dengan rumah aku....Hanya dia yang ada kunci rumah.
 
Sementara itu aku cuba melelapkan mata dalam kereta...Tiba-tiba anak aku yang baru pulang dari sekolah rendah mengejutkan aku..."Ayah...ayah..ngapa ayah balik awal". Agak berat kepala ini... Aku cakap aku pening...Setelah membuka pintu rumah aku terus berbaring di atas katil....Aku tertidur dengan nyenyaknya...tak sedar apa dah...Pukul enam petang baru aku tersedar....Kepala dah ok tak berpusing lagi..... Aku Minta maaf kepada seseorang yang aku amat suka berkawan dengan dia  di sekolah...Semasa aku cuba melelapkan mata disekolah di menegur aku....tapi aku tak dapat membalas tegurannnya dengan mesra seperti selalu kerana keadaan kepala yang berputar-putar... Aku hargai rasa Caringnya.....Sambung seterusnya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...