Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 30 Disember 2011

Hj. Santa

Sedang memandu balik dari Kuala Kangsar bersama keluarga , mata terasa amat mengantuk. Kebetulan tidak berapa jauh dihadapan ialah Perhentian Rehat Simpang Pulai... Asalnya niat di hati nak berhenti di hentian rehat Tapah. Tetapi disebabkan mata terlampau mengantuk maka terpaksa juga berhenti di Perhentian Rehat Simpang Pulai.



Seperti biasa aku akan memakir kereta di stesen minyak Petronas kerana di situ terdapat surau bagi memudahkan aku dan keluarga bersembahyang Jamak Maghrib dan Isyak..sebelum tiba ke tempat Parking aku megikuti sebuah kereta berwarna biru yang aku sendiri tak tahu ke mana haluannya... Nak isi minyak ke atau nak terus jalan...


Tiba-tiba terkeluar ayat sumpahan kepada kereta biru tersebut mungkin disebabkan mata aku dah terlampau mengantuk...Selepas menunggu seketika dibelakang kereta tersebut tiba-tiba aku ternampak sebuah kereta yang hendak keluar dari tempat Parking... aku mengambil kesempatan terus memakir disitu.


Sambil anak-anak aku pergi sembahyang, aku mengambil kesempatan untuk tidur seketika...Aku terlelap seketika ...sedar-sedar dah hampir sejam aku tertidur....Akhirnya semua keluarga au masuk ke dalam kereta....tiba-tiba anak lelaki aku bersuara... "Ayah tadi aiman nampak nampak Aziz Satar". "Ye ke" jawab aku...


Tiba-tiba anak sulung aku bersuara "Ingatkan Aiman cakap Alif Satar" . "Haikal ingatkan abang cakap Hj Satar yang dekat rumah kita tu".... kata anak lelaki yang bongsu...... Tiba-tiba anak perempuan aku menyampuk "Una pulak ingatkan abang cakap Haji Santa".


Yang ni kenyataan yang aku tak tahan... macam mana Aziz Satar boleh tertukar jadi Haji Santa...mungkin dia masih terpengarauh dengan cerita Santa Claus semasa aku membawa keluarga aku menonton cerita santa Claus di TGV Jaya Jusco Ipoh minggu lepas..


emmmm... Hj. Santa sedap jugek tu.....kemudian anak lelaki aku bersuara..."ayah ingat tak kereta biru yang ayah marah tadi" "Ingat" kata aku... "Tu la kereta Aziz Satar"...Aku tersenyum sendirian.....Alahai Hj. Santa......Sambil tersenyum aku terus menuju ke surau... he he

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...