Nuffnang

Pengikut

Khamis, 5 Mei 2011

Ma i gah (Apa khabar dalam bahasa asli)

Semasa mengendalikan dua program terakhir di sekolah sahabat-sahabat aku, aku amat teruja dengan sambutan yang diberikan oleh peserta yang menyertai program aku. Umpamanya di sekolah SMK SRi Tapah walaupun menghadapi kekangan masa dan masalah teknikal namun semangat pelajar yang melakukan setiap aktiviti yang aku berikan amat menyentuh hati aku.

Walaupun terdiri daripada kelompok pelajar yang agak lemah kerana majoriti pelajarnya orang asli namun komitmen yang mereka berikan memang superb. 3 jam aku berkongsi idea bersama mereka berlalu dengan begitu cepat, Sehingga terdetik dalam hati "kalau lah aku dapat dijemput lagi mahu rasanya aku mencurahkan seluruh tenaga dan pengetahuan aku pada tahap yang maksimum".


Yang paling menyentuh hati aku dalam sesi terakhir bukan sahaja semua pelajar menitiskan air mata tetapi ada di kalangan guru juga yang begitu sebak sehingga tidak dapat menahan deraian air mata. Aku sendiri pun tak dapat menahan sebak apabila melihat hampir keseluruhan peserta menitiskan air mata.


Tahniah pelajar SMK SRi Tapah anda menjadikan saya lebih bersemangat untuk mempertingkatkan kualiti bahan dan penyampaian. Di SMK Slim lain pula ceritanya. Pelajar-pelajar disini tergolong dalam pelajar yang bijak dan berdisiplin tinggi. Mulanya agak kekok juga untuk aku berkongsi idea dengan mereka.


Namun disebabkan komitmen dan kesungguhan tinggi yang ditunjukkan oleh pelajar dan guru-gurunya akhirnya aku berjaya menarik seluruh perhatian mereka terhadap bahan-bahan yang aku sampaikan. Namun sekali lagi kekangan masa yang membataskan utnuk menyampaikan keseluruhan bahan aku dengan lengkap dan sempurna. 4 Jam satu jangka masa yang amat cepat berlalu.


Untuk masa akan datang aku berharap pihak sekolah memberikan aku untuk membuat program selama sehari bagi melengkapkan semua modul. Namun pelajar-pelajar amat cepat menangkap apa yang aku kongsikan dengan mereka. Rata-ratanya berjaya menghasilkan peta minda dengan baik dan menepati konsep sebenar peta minda.

Kalau diberi peluang lagi mahu juga aku berkongsi tentang tranformasi minda dan kaedah mengingat fakta secara mudah , berkesan dan menyeronokkan. Tahniah kepada semua pelajar Sri Tapah dan SMK Slim. Anad memberi saya inspirasi untuk memperkemaskan lagi bahan dan cara penyampain.

Hari sabtu ini aku diminta membantu menaikkan semangat pemantun sekolah yang berjaya menajdi johan daerah dan sedang bersiap sedia untuk bertanding di peringkat negeri... Keep it up....Lets have a fun...

2 ulasan:

  1. ko tel aku anjang..no ko aku terhilang...nak mintak ko dtg sek aku...nanti bincang lain..

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...