Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 22 Ogos 2009

Iklan TV



Pernah tengok iklan TV tentang sebiuah kereta yang menyeret hose pengisi minyak. Aku pun dah lupa iklan apa. Namun kejadian sperti itu pernah berlaku di depan mata. Kira-kira pukul 3.00 pagi aku berhenti di Shell berhampiran ulu bernam menghala ke arah utara.

Oleh kerana mata terlampau mengantuk aku mengambil keputusan untuk tidur sebentar. Sedang aku nak membetulkan kedudukan di dalam kereta aku terdengar bunyi yang pelik. Aku pun keluar daripada kereta. Rupanya-rupanya sebuah kereta yang dipandu remaja cina sedang menyeret hose pengisi minyak yang tercabut daripada pamnya.

Dengan gaya selamba remaja cina itu memberhentikan kereta, mencabut hose tersebut dan meletakkan kembali di pamnya. Kemudin dia memecut laju kereta tanpa sedikit pun rasa bersalah. Serta-merta aku teringat iklan di tv yang memaparkan adegan kejadian yang sama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...