Nuffnang

Pengikut

Isnin, 24 Ogos 2009

Cinta Sempurna Astro Oasis


Aku agak jarang mengikuti drama yang banyak episod ni. Boring lama sangat nak tahu kesudahannya. Tapi apabila aku menonton drama cinta sempurna di astro oasis membuatkan aku terus mengikuti dramanya dari episod ke episod.

Aku amat tertarik dengan jalan ceritanya yang sarat dengan message yang berguna. Kisah bagaimana 2 orang anak seorang datuk yang terpesong jauh daripada sudut akidah dan agama disebabkan lamanya terdedah dengan budaya barat semasa menuntut di UK.

Pelbagai usaha telah dilakukan oleh ibu bapanya untuk membetulkan kembali pegangangn agama dan akidah. Ustaz, pakar motivasi dan ustazah semuanya tak jalan kerana kedua-dua anak ini petah berhujah.

Sehingga lah kedatanagn seorang ustaz muda yang mampu merubah sikap, pegangan dan pandangan mereka terhadap Islam. Esok kisah bagaimana mulanya usaha ustaz muda tersebut mendekati kedua-dua mereka yang telah jauh menyimpang dari akidah dan pegangan agama.

Skrip drama ini berdasarkan kisah benar dan ditulis oleh orang yang aku kenal juga Hasrizal Jamil atau nama penanya saiful Islam yang telah menghasilkan 3 buah buku yang best seller di pasaran. Jadi aku rasa kita perlu menyaksikan drama ni yang sarat dengan mesej kemanusiaan dan keagamaan.

Waktu siaran pukul 3 petang dan ulangan pukul 10.00 malam dari hari isnin hingga hari jumaat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...