Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 28 Ogos 2009

Bazaar Ramadhan Tanjong Malim




















Seperti biasa rutin setiap hari jumaat ialah menghantar orang rumah menghadiri kelas masternya di UPSI. Walaupun kelasnya bermula pada pukul 8.30 malam tetapi aku mengambil keputusan untuk keluar awal kerana banyak urusan sampingan yang nak diselesaikan.

Seperti tahun sudah setiap kali menghantar orang rumah aku dalam bulan puasa selalunya aku akan berbuka puasa di Bazaar Ramadhan Tanjong Malim. Yang best tu anak-anak aku akan join aku sekali.

Deme cukup seronok membeli juadah pilihan. Kemudian kami sekeluarga akan cari mana-mana meja kosong kat kedai majlis (berhampiran Bazaar Ramadhan) dan apabila masuk waktu berbuka kami akan makan bersama.

Yang lebih menarik peniaga-peniaga Bazaar Ramadhan pun berbuka sekali. Perkara yang seronok aku saksikan apabila sesama peniaga ni mereka akan bertukar-tukar membeli juadah yang tak habis dijual.

Contohnya peniaga nasik kerabu akan membeli daripada peniaga murtabak, murtabak yang tak habis dijual. Begitulah juga peniaga-peniaga yang lain. Memang meriah suasananya. Tak boleh tergambar dengan kata-kata. Ini yang menjadi rasa rindu aku lebih mendalam terhadap Bazaar Ramadhan Tanjong Malim.

Tahun depan mungkin tak dapat merasa suasana ini sebab orang rumah aku mungkin grade tahun ni. Kalau ada rezeki aku pulak rasa nak sambung di sini. Itupun kalau disampaikan hajat oleh tuhan. Wallah hu alam......

1 ulasan:

  1. dah nak grade dah siti?..huk aloh..

    hang buat njang..mai ukm...bulan 12 ni masuk..mai join aku..buleh jamming lagi sekali sekala. tadak geng ni..

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...