Nuffnang

Pengikut

Rabu, 5 Ogos 2009

Buah Kurma


Belum pun masuk bulan Ramadhan buah kurma sudah mula memenuhi pasaran. Macam-macam jenis kurma boleh di dapati. Namun aku masih memilih buah kurma Yusof Taiyyob terutamanya jenis Safia. Nak beli kurma Ajwa (kurma nabi) mahal sangat, lagipun tak de kat tempat aku.

Tahun lepas aku ke Penang kebetulan sebab aku menghadiri satu kursus. Puas aku mencari kedai Yusuf Taiyoob sampai sudah aku tak jumpa.

Bagi aku kurma bertangkai Yusof Taiyoob memang sedap dan mengenyangkan. Kalau kita beli sekarang kurma ni masih ada kerangupannya. Kalau dah masuk bulan puasa nanti kerangupannya kurang.

Kandungan Potassium yang tinggi dalam kurma amat elok untuk pembinaan sel dan sistem immune. Selain pisang kurma juga mengandungi kandungan pottasium yang tinggi. Namun ibarat kata member sekerja aku dia tak nak beli kurma sekarang sebab takut nanti umurnya tak panjang. Maklum le anak-anaknya ramai.

Aku akui memang betul setakat sekotak tu kalau bawak balik sekejap je habis. Kata member aku lagi kalau beli dalam bulan puasa umurnya panjang sikit. Antara khasiat lain bagi kurma ialah orang yang memakannya susah untuk dianiya orang lain (terkena sihir).

Apa yang pasti bagi aku yang tengah diet ni kurma adalah makanan yang aku makan apabila terasa lapar dan amat cepat mengenyangkan perut. Tak percaya anda cuba 3 biji dah cukup mengenyangkan.

1 ulasan:

  1. keenakan buah kurma dari timur tengah
    YUSUF TAIYOOB

    kelazatan buah kurma yg tiada tandingannya
    YUSUF TAIYOOB

    kurma ajwa, jewel, safia, safina, wasem, mariami rotab bam dan banyak lagi
    YUSUF TAIYOOB

    pastinya menjadi pilihan anda di bulan ramadhan yang mulia ini
    YUSUF TAIYOOB

    eksklusif dari yusuf taiyoob

    YUSUF TAIYOOB

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...