Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 16 Mei 2009

KUIH CINCIN DAN KEROPOK PELANG-PELANG




Tahun lepas aku pernah sembang ngan kawan sabah aku tentang makanan istimewa Sabah yang mungkin boleh dikomersialkan dan di bawa ke semenanjung. Macam-macan idea bagaimana nak bawa ke sini. Salah satu plannya kita cari satu company yang boleh beli dan pasarkan disini.

Aku cadangkan mungkin boleh pakat ngan Company Azimuth yang jual herba sebab taukehnya aku kene. Namun cerita-cerita tentang perkara tersebut hilang begitu aja. Bulan lepas member aku dari Sabah datang dan bawak makanan istimewa tu iaitu kuih cincin dan keropok pelang-pelang.

Memang sedap rasanya dan aku rasa kalau macam ni memang boleh dikormesialkan. Apabila aku mengunjungi MIHAS 2009 aku nampak kuih dan keropok ni kat satu booth. Pakagingnya memang menarik. Aku tanya pada taukehnya. Adakah kuih ni di ambik dari Sabah atau dibuat disini. Dia kata kuih ni diambil terus dari Sabah bagi menjamin keaslian dan mutunya.

Kalau kome tak percaya cuba lah rasaya memang sedap. Terutamanya keropok pelang-pelang tu terasa betul rasa ikannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...