Nuffnang

Pengikut

Khamis, 7 Mei 2009

Eksiden 1997


Tahun 1997 merupakan sejarah hitam dalam hidup aku. Banyak masalah datang bertimpa-timpa. Tahun ini jugalah aku terlibat dalam kemalangan yang berjaya mematahkan kaki kiri aku. Bermula detik itu cara hidup aku berubah untuk selama-lamanya.

Pada hari kemalangan itu aku diamanahkan oleh rakan aku untuk jaga kedai komputer kami di UKM Bangi. Dia ada kursus selama seminggu.Pada malam kejadian aku ada sedikit kerja yang nak diselesaikan malam tu. Agak khusyuk aku menaip tak sedar dah hampir 1.30 pagi. Perut terasa lapar.

Apa lagi aku dah terbayang kedai Pak cik Kusuma Bandar Baru Bangi (Kini tempat makan tu dah tak de orang macam zaman kegemilnganya dahulu penuh ngan student). Aku dah terbayang sup ekor, nasi putih dan Fresh Oren. Sedapnye.......

Setelah menutup dan mengunci kedai aku pun mendapatkan motor kesayangan aku dan bergerak ke Bandar Baru Bangi dengan keadaan yang sangat lapar. Tiba di persimpangan menghala ke petronas Bandar Baru Bangi aku bagi signal dan berhenti untuk membelok ke kanan. Lampu jalan semua tak de malam tu. Suasana agak gelap. Selepas memastikan selamat untuk membelok aku pun membelok ke kanan.

Semasa sedang membelok itu tiba-tiba aku melambung di hentam oleh sebuah motor yang entah bila sampainya. Kemudian aku terhentak ke atas jalan. Aku cuba bangun tak boleh. Rasa jalan tu senget. Try lagi tak boleh. Rupa-rupanya kaki aku patah. Ramailah orang yang datang membantu. Terima kasih kepada yang membantu malam tu aku pun tak kenal siapa yang membantu aku.

Semasa aku di bawa masuk ke sebuah kereta (Kalau tak silap aku yang bawak aku ke Hospital Kajang ni Lawyer) rupa-rupanya yang langgar aku tu Mat Rempit. Oleh kerana lampu jalan tak de aku tak perasan motor tersebut. Mat Rempit ti pulak tak pasang lampu memang le tak nampak.

Tu sebab aku cukup marah dan pantang tengok Mat Rempit ni. Mau aku tonyoh-tonyoh muka mat rempit tu kat jalanraya. Bersambung esok....... Motor kat atas tu lah motor eksiden aku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...