Nuffnang

Pengikut

Selasa, 5 Mei 2009

Ah Loke


Pada penghujung 2007 aku ada menempah beberapa seluar dengan kedai favourite aku. Dari aku kecik sampai la ke beso kat sini la aku tempah seluo dan baju. Ayah aku le yang selalu bawak aku ke kedai ni. Pendek kata tukang jahit ni, dia faham sangat citarasa dan kehendak aku.

Dah banyak kedai aku cuba tempah seluo tapi buatannya tak sesedap kedai yang satu ni. Berbalik cerite yang mula-mula tadi. Selepas tempah tu aku lupa nak ambik. Aku ingat penghujung 2008 baru aku teringat aku ada tempah seluo. Aku pun tak pasti apa sebab aku lupa.

Bila aku pergi semula ke kedai tu aku tengok bini dan anak dia yang jaga. Aku tanya tokeh mana. Bini dia diam tak jawab. Selepas ambik seluo tu aku tak puas hati. Aku pergi tanya kedai sebelah "Bos, itu sebelah punya tokeh mana pigi ha" Jawab taukeh perabot tu "Lu tak tau ka?" "Sulah lama mati woo?". Aku pun termenung. Aganya seluo aku ni lah sentuhan terakhir dan kecundang dia.

Mungkin agaknya selepas dia menyiapkan seluar aku dia pun padam. Yang merungsingkan aku kat mana aku nak tempah seluo lepas ni?. Adakah anak dan bini dia faham citarasa aku?. Ataupun adakah mutu buatannya sama macam taukeh tu?. Kalau dia orang Islam dah aku sedekahkan al-fatihah dan dia pun mesti banyak pahala sebab seluo buatan dia ni banyak juga pergi ke tempat-tempat yang baik.

Hilanglah taukeh jahit kesayangan aku Si Ah Loke dari alam fana ini. Semoga bertemu di alam yang lain. Kalau di alam lain tu Ah Loke bukak kedai jahit juga aku mesti tempah kat dia. Hai Ah Loke Di mana kan ku cari ganti..... Serupa dengan mu.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...