Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 23 Mei 2009

CAPTAIN FUTURE & YOB SALIHIN


Gambar 1 . Yob yang pakai baju cokelat/ baju hitam nizam csi
Gambar 2. Yob yang tengah duduk pakai baju cokelat
Gambar 3. Yob berdiri pakai baju cokelat

* Kadang-kadang aku tengok Yob ngan Nizam macam adik-beradik je. Berbanding dulu Yob memang dah handsome

Captain Future merupakan kisah sains fiksyen yang ditulis oleh Edmond Hamilton. Manakala watak Captain Future dicipta oleh Mort Weisinger pada tahun 1939 di Konvensyen science Fiksyen sedunia. Pada peringkat awalnya ia hanya menjadi cerita-cerita siri dalam majalah.

Cerita Captain Future mula menjadi fenomena diseluruh dunia apabila Toei Animation of Japan telah menerbitkannya dalam bentuk animasi. Lagu Captain Future yang yob dan aku suka tu dicipta olah komposer Jepun Yuji Ohno. Seterusnya siri ini telah dialih bahasa ke bahasa Inggeris, German, Arab, Spain dan termasuklah juga negara kita serta banyak lagi bahasa di seluruh dunia.

Siri ini disiarkan pada penghujung 70an sehingga tahun 80-an dan mendapat sambutan yang menggalakkan di seluruh dunia. Salah sorang yang minat ngan Captai Future ni sapa lagi aku le. Aku nak cerita macam mana aku boleh minat. Yob lah orang yang menyebabkan aku terjerumus untuk meminati Captain Future.

Bila dia bercerita tentang Captain Future ni detail lengkap dengan semua sound effect, lagu tema dan suara watak-watak dalam Captain Future dapat ditirunya dengan tepat dan real macam byunyi asal.

Kadang-kadang dia bercerita sambil bergendang. Mak oii sedap betui bunyi nye. Ternganga aku nengornya. Pendek kata tak payah tengok dah cerita tu. Aku rasa dengor cerita yob lagi best. Ini lah kelebihan Yob. Lepas tu aku mula meminati siri Captain Future ni.

Kata Lee member aku yob ni nyanyi pun sedap. Dia pernah karaoke masa perjumpaan xsis 84 di kl tapi aku tak dapat pergi. Apa pun bila ingat Yob aku ingat Captain Future. Kat bawah ni ada aku tempelkan klip video kartun Captain Future.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...