Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 9 Mei 2009

Restoran Nelayan Seafood






Restoran ni milik abang kawan aku, aku budak minang. Memang dah lamo ese nak poi makan kek sini. Keglamouran restoran ni memang tak boleh dipertikaikan lagi. Banyak juga liputan dalam akhbar yang telah dibuat tentang keunikan dan kesedapannya.

Jalan-jalan cari makan TV3, Warung kita Astro juga telah berkunjung ke sini. Menteri-menteri, menteri besar dan orang berpengaruh di Negeri Sembilan juga suka akan makanannya. Kalau diperhatikan di tempat letak kereta banyak kereta mewah terdiri daripada pelbagai bangsa yang singgah kat sini.

Malah pengunjung-pengunjung yang datang ke sini banyak yang datang dari jauh. Ada yang datang dari Brunei, Johor, Melaka dan termasuk aku dari Perak semata-mata nak menikmati kesedapan dan kelazatan masakan eksotik tradisional Negeri Sembilan yang Fresh dan menyelerakan.

Antara Specialities kat sini ialah makanan eksotik yang memang fresh seperti baung sungai, burung puyuh masak cili padi, ayam kampung, rusa, puyu, udang sungai, patin sungai pahang, pelanduk, daging salai, perut salai, ikan keli salai, rusa lemak cili api dan ada harinya-harinya kita boleh menikmati landak,napoh, otak masak lemak cili api serta lain-lain masakan yang enak.

Tiba bab aku merasa pulak. Aku ambik masak tempoyak ikan patin sungai dan pelanduk masak cili padi. Omak ai sodap nyo. Podeh pun sodap. Menitik-nitik poluh ese. Tak pernah aku rasa Ikan patin sesedap dan sefresh ini. Selalu dapat patin yang bebau (tak lalu nak makan). Lepas tu minum Lai Chi Kang dan Teh Cina. Wow matching boto raso Teh Cino ni.

Kalau cikgu razak rasa ni mesti dia bagi Doubles Thumbs Up. Aku ingat masa dia bawak aku makan kat sebuah restoran kat Temerloh makan ikan patin. Tapi kan Abang jak kat sini lagi sedap rasanya. Nanti aku bawak engko ke sini. Razali dah cubo ko makan kek sini..........

Restoran Nelayan Seafood
No 970, Jalan Za'aba,
70100 Seremban, Negeri Sembilan.

2 ulasan:

  1. pergh...hargo le thn gak...mkn tgh berduo sampai RM 40...DASYAT2

    BalasPadam
  2. bro kefreshan lauk -pauk dan rasa amat bersesuaian dengan harganya.... teringat-ingat patin sg. pahang.....

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...