Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 1 Mei 2009

MIHAS 2008















Mihas 2009 datang lagi dari 6 mei hingga 10 Mei. Tahun lepas aku sempat juga ke pameran MIHAS ni. Namun tak sempat nak round semua sebab aku sampai dah lewat. Agak berbangga juga aku sebab banyak barangan halal yang dihasilkan oleh negara kita Malaysia.

Maka tidak hairan kita mampu menjadi negara hub halal yang diakui oleh banyak negara timur tengah. Pendek kata bila sebut tentang barangan halal Malaysialah jawapannya. Namun ada satu perkara yang aku tak berapa seronok nak tengok. Banyak syarikat yang menghasilkan barang halal terutamanya barangan berasas makanan yang menghasilkannya bukan orang Islam.

Adalah lebih molek kalau barangan halal terutamanya barangan makanan dihasilkan oleh pengusaha bumiputera Islam. Kita akan rasa lebih yakin. Tiada lagi was-was. Tapi apa boleh buat pengusaha bumiputera Islam kekurangan modal untuk berniaga pada skala yang lebih besar. Untuk bersaing di pasaran antarabangsa perlu dibuat pada skala yang lebih besar.

Saksikan gambar yang sempat aku rakamkan di MIHAS 2008.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...