Nuffnang

Pengikut

Ahad, 7 Jun 2009

Telur mamak satu


Member aku ni memang ngelabah sikit orangnya. Cakap dia laju dan kadang-kadang terbalik-terbalik cakap nya. Memang dah habit dia macam tu. Namun dia ni lucu orangnya. Tak kering gusi kalau bersembang ngan dia.

Satu hari di satu pagi tu (masa zaman belajo dulu) aku ajak dia minum kat kedai mamak. Kalau tak silap aku kat sebuah Restoran di jalan Tuanku Abdul Rahman. Orang kat Restoran tak berapa ramai. Sebelum menunggu mamak tu ambik order aku pun menyembang le ngan member aku ni.

Hampir 2 minit duduk mamak tak datang lagi ambik order. Rasa nak marah jugak sebab selalu mamak ni cepat je ambik order. Aku pun panggil mamak yang lalu hampir ngan meja aku. Aku order roti canai dan teh tarik. Tiba-tiba member aku order satu barang yang buat aku ketawa sepanjang hari dan tak jadi nak marah pagi tu. Rasa nak meloya pun ada.

Kome tau dia order apa. Ha macam ni bunyi ordernya "Telur mamak setengah masak dua, kasi kicap dengan lada". Aku dah tak tahan terus ketawa. Mamak tu pun senyum-senyum je. Ropanya dia silap cakap mungkin habit dia yang ngelabah tu. Aku pun tanya dia balik "Telur mamak pun engko hendak?". Dia terkulat-kulat senyum sambil cakap "aku silap".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...