Nuffnang

Pengikut

Ahad, 7 Jun 2009

Exhausted





Rasanya kalau kereta aku boleh bercakap dah lama dia menjerit "Hoi, Anjang tolong la bagi aku cuti rehat ke MC ke, dah seminggu lebih aku tak rehat, aku dah letih ni". Agaknya macam tu rintihan sang kereta. Tapi aku takkan bagi MC atau cuti rehat. Kalau nak bagi pun aku bagi time sleep je. Padan muka kau. Mula je cuti sekolah hari-hari aku keluar menyelesaikan urusan yang tertunggak.

Hari ni aku rasa teramat letih. Kereta pun agaknya macam nak mogok dah. Macam-macam bunyi pelik yang keluar walaupun baru je aku repair. Mungkin juga kereta ni panas hati kat aku bilamana hari ni saja tiga kali temperature naik. Nasib baik la kau kereta kalau tidak dah lama aku luku.

Pukul 10.30 pagi aku dah bergerak ke Walimatulurus Zambri (member lama, dah lama simpan barang baru nak guna, entah boleh guna lagi ke tidak) di Trolak Timur. Aku kat rumah Zambri sampai 11.30, kemudian aku bertolak ke Sauk Kuala Kangsar ambik bapa sedara yang nak numpang aku pergi kenduri. Lepas tu aku ke Padang Rengas ke Walimatulurus anak mak sedara aku, maknanya sepupu aku le tu Yusri dan Ainul.

Habis kenduri bawak bapa sedara jumpa kawan dia Cina Ton Cen. Kemudian bertolak balik ke Sauk hantar bapak Sedara. Sampai di Sauk mata dah tak boleh tahan terus terlelap. Selepas Maghrib bertolak balik ke Rumah.

Sebelum tu singgah di Tesco beli keperluan rumah. Tepat pukul 11.00 malam aku bertolak balik ke rumah. Haighway pulak jam. Siuttt betul le. Sekali lagi Temperature nayyikk. Kali ni aku pun panas hati jugak. Mungkin kereta ni ingat dia je boleh panas hati. Sampai rumah pukul 1.00 pagi.

Memblog sekejap. Lepas ni apa lagi membuta la. Semoga malam ni mimpi ku indah-indah belaka seperti malam-malam sebelumnya. Dan malam sebelumnya. Amin Ya Rabbal A`lamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...