Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 6 Jun 2009

Kuala Lumpur rumah kedua



Hari ni aku ke Kuala Lumpur lagi. Sepatutnya semalam aku ke Kuala Lumpur. Oleh kerana kesakitan gigi yang tak tertanggung rasanya maka terpaksalah ditangguhkan ke hari ini. Sepatutnya semalam aku ke Perpustakaan UM dan Perpustakaan Tun Seri Lanang untuk mencari bahan untuk tesis master orang rumah.

Hari ni pula orang rumah aku ada program reunion TESL 2 UKM di Grand Blue Wave Shah Alam. Sementara menunggu reunion tu habis aku dan anak-anak ambil kesempatan merayau-rayau di Shah Alam.

Bersempena muktamar PAS ke-55 yang diadakan di Stadium Malawati Shah Alam, pelbagai gerai jualan barangan dan pameran diadakan. Aku pun apa lagi, berkunjunglah aku dari satu gerai ke satu gerai ngan anak-anak.

Tengah-tengah aku tertinjau-tinjau gerai mana aku nak masuk tiba ada orang panggil "Anjang, anjang". Agak ganjil juga lama dah orang tak panggil aku ngan nama tu. Rupa-rupanya sahabat lama di UKM. Hampir 15 minit bersembang aku meneruskan kembara menjelajah dari gerai ke gerai.

Aku tertarik ngan satu gerai yang menjual gambar dan CD rakaman video bahagian dalam Ka`abah. Mulanya aku ragu juga betul ke ni. Setelah aku tengok sendiri videonya maka aku yakin rakaman video tu ori. Dalam ka`abah ni ada tiga tiang. Hanya itu yang aku boleh gambarkan.

Malangnya tak tergerak hati aku untuk beli CD tu. Sampai di rumah aku tetanya -tanya mengapa agaknya Ya? Entah aku pun tak tahu.......Gambar di atas sebahagian gambar Reunion TESL 2 UKM orang rumah aku.

2 ulasan:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...