Nuffnang

Pengikut

Selasa, 2 Jun 2009

KITA MINUM DULU !!!!

Minggu lepas aku terpaksa ambil cuti rehat untuk menyelesaikan tugas di Jabatan Pembangunan Negeri di Ipoh. Memang dah jadi kebiasaan aku akan bertolak awal pagi sebab aku nak menikmati sarapan di kedai kegemaran aku. Aku sampai di Ipoh pukul 8.00 pagi. Aku terus ke kedai kegemaran aku dan terus order makanan kesukaan aku Roti Tampal.

Aku dapati kedai tu penuh dengan kakitangan kerajaan polis, imegresen, kastam, jabatan kesihatan ,jabatan hutan dan lain-lain jabatan kerajaan yang tak beruniform. Tak pe la mugkin pagi mereka perlu bersarapan untuk mendapatkan tenaga bagi melaksanakan tugas harian.

Selesai sarapan aku pun terus ke Jabatan Pembangunan Negeri. Kebetulan di sana aku jumpa bapa saudara yang dah lama aku lost contact ngan dia. Pukul 10.30 dia ajak aku minum di restoran yang sama. Apa yang mengejutkan aku kakitangan kerajaan masih ramai. Adakah orang yang sama atau orang yang lain. Yang menghairankan aku masa bila mereka bekerja.

Pukul 8.00 minum. Pukul 10.00 minum. Masa bila bekerjanya. Aku tak paham ada kah ini budaya kerja jabatan kerajaan ataupun adakah ini budaya ikut-ikutan. Shushah memang shushah aku teringat kata-kata bah jusa.

Agaknya ini lah yang menyebabkan pelanggan terpaksa menunggu lama apabila berurusan dengan jabatan kerajaan. Dan kalau kita nak jumpa pegawai tetentu kadang-kadang kerani pejabat bagi tau pegawai yang kita nak jumpa tu keluar atau ada urusan di luar. Urusan apa KITA MINUM DULU!!!!!!!!

3 ulasan:

  1. biasala anjang...kerja skit. rehat banyak...pastu mintak naik gaji...

    BalasPadam
  2. betul din. ada member aku doktor merungut-rungut. kakitangan bawah dia nyemedang hilang. pagi tak de. pukul 10 tak de . tengah hari dah tentu takde

    BalasPadam
  3. kat ipoh aku selalu lepak kat sabar menanti dan salem kari kepala ikan jalan chun thye phin. memang penuh kakitangan kerajaan

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...