Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 4 April 2009

YB OH YB!



Hadiah buat Yang Berhormat

Tengah syok tengok buletin utama keluor berita pilihanraya Bukit Gantang. Dalam klip tu nampak Dr. Zamry turun padang nak menyelesaikan masalah rakyat. Ternampaklah jua aku dibelakangnya YB tempat aku. Perasaan mula bercampur-baur.

YB aku nampak bersungguh-sungguh juga turun padang. Ni yang kadang aku tak berapa puas hati,Geram dan Confuse. Mengapa dia tak buat macam ni kat kawasan dia. Sejak lepas pilihanraya aku tak nampak lagi dia turun padang. Dia bukan EXCO dan tak de tempat pun dalam pentadbiran Zamry. Bukannya sibuk pun. Takkan nak melawat kawasan sendiri pun susah.

Nak jumpa di pejabat pun payah tak pernah ada. Kalau golongan marhain dan algojo macam aku ni sudah tentu lagi susah le nak jumpa. Aku tak da projek dan tender nak di bawa pada dia. Pendek kata tak da economic value. Kalau taukeh cina yang pakai mercedes datang aku rasa tentu senang nak jumpa. Ini kita datang bawak masalah. Mungkin YB aku tak suka dengar masalah rakyat haprak ni. Ana Fening la. Mungkin itu kata-kata hatinya.

Dekat-dekat pilihanraya dulu senang pulak nak jumpa. Hampir setiap minggu ada. Apa sudah jadi ni. Wakil rakyat MIC pun sama je. Bila tanya ada kat mana. Jawab PA dia oversea. Datang minggu lagi satu pun oversea. Buat apa selalu sangat pergi Oversea. Cari mandrem ke.

YB aku ni pun satu hal juga. Nyemedang missing in action. Kalau diamalkan macam ni alamatnya sendiri mahu ingat la. Bak kata Bah Jusa (yang dah pencen dah) shushah, shushah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...