Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 4 April 2009

RESTORAN CHENG HO AMY SEARCH




Sekitar pertengahan bulan 12 2008 aku menhadiri satu kursus di wangsa maju. Kebetulan tempat kursus aku di tingkat 3 sebuah rumah kedai di belakang carefour wangsa maju. Jenuh juga naik tangga. Balik dari kursus tu aku terus sakit lutut. Lama juga baru ok.

Ditingkat 2 pula terletak pejabat Mawi World. Dibawah sekali terletak restoran Cheng Ho milik amy search. Bila habis je kursus aku pun bercadang nak test menu kat cheng ho ni. Sebelum tu kat pintu depan kebetulan ada Amy Search. Aku angkat tangan dia pun angkat.

Sempat juga aku sembang ngan dia. Aku memang minat kat Amy Search. Masa zaman rock kapak dulu banyak juga lagu dia yang aku nyanyikan masa jem ngan groupn Atan. Antaranya Pelesit Kota. Langit dan Bumi, Isi dan Kulit dan banyak lagi.

Sayangnya tak bawa kamera. Untuk pengetahuan kome aku ada kena-mengena persaudaraan ngan Amy ni. Tapi jauh sangat belah arwah emak aku. kalau nak cerita panjang sangat susur galurnya. Arwah mak dan ayah aku pernah pergi rumah ayah Amy masa ayah dia masih hidup sekitar tahun 80-an. Memang arwah bapa dia marah sangat ngan Amy jadi penyanyi Rock.

Aku nak story sikit tentang restoran cheng Ho.Rasa makanan memang best, sedap dan terangkat. Layanan Tip Top. Ni bukan nak bodek. Konsep masakan Chinese Islamic Seafood " impian untuk membuka restoran ini memang sudah lama saya pendam. Dari dulu lagi saya dah berbincang dengan beberapa rakan untuk merealisasikan impian saya ini. Tapi untuk mencari chef yang sesuai dari dulu tak jumpa. Saya tak mahu orang datang makan semata-mata nak tengok saya tapi saya mahu orang yang datang makan berpuas hati kerana masakan restoran saya," jelas Amy panjang lebar.

"Tak banyak restoran halal berkonsepkan chinese food" katanya lagi.Menampilkan 148 jenis menu, keunikan restoran Cheng Ho terletak kepada kepelbagaian dekorasinya.


Alamat Restoran:


Restoran Cheng Ho Chinese Islamic Seafood
15 & 17G, Blok 3B, Jalan Wangsa Delima 10,
D'Wangsa (Belakang Pasaraya Carrefour)
Seksyen 4, Wangsa Maju
, Kuala Lumpur

Masa: 9am - 11pm (Setiap hari)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...