Nuffnang

Pengikut

Isnin, 20 April 2009

Pohon Sumbangan Untuk Membaiki Rumah Allahyarham Amran Ahmad



Pohon Sumbangan Untuk Membaiki Rumah Allahyarham Amran Ahmad

Allahyarham Amran Ahmad adalah bekas Pengawal Keselamatan UUM yang telah meninggal dunia pada 15 Oktober 2008 (Rabu). Beliau meninggalkan seorang balu, Puan Siti Kholijah Ismail (35 tahun) dan empat orang anak seperti berikut:

1.Muhammad Hazim Amran (12 Tahun) Darjah Enam

2.Muhammad Irfan Amran(10 tahun) Darjah Empat

3.Muhammad Asraf Amran (6 tahun) Pra Sekolah

4.Nur Syazrina Amran (2 tahun)

Pencen terbitan yang diterima oleh Puan Siti Kholijah Ismail adalah sebanyak RM180.00 sebulan. Wang ganjaran pencen (sekali sahaja) yang diterima dari Kerajaan adalah lebih kurang RM3,000.00 dan disimpan oleh isteri Allahyarham untuk persekolahan anak-anaknya.

Isteri dan anak-anak Allahyarham tinggal di sebuah rumah kecil atas tanah rezab sungai di Kampung Pulau Pisang, Tunjang, Jitra, Kedah. Hasil dari lawatan yang dibuat, didapati rumah ini dalam keadaan yang tidak sempurna. Bumbungnya bocor terutama di ruang tidur keluarga ini di mana terpaksa ditampal dengan plastik-plastik banner UUM yang tidak digunakan lagi. Lantainya reput di sesetengah tempat, tingkap-tingkap dapur rumah anak-anak yatim ini hanya dipaku dengan beberapa keping papan, zink, papan lapis sementara dinding dalam rumah tersebut ada yang ditampal dengan cebisan kotak.

Rumah ini tiada kemudahan air paip dan air terpaksa diambil dari rumah jiran. Puan Siti Kholijah Ismail telah menggali telaga untuk mendapatkan sumber air namun lokasi telaga ini tidak sesuai iaitu dikelilingi tandas jiran-jiran. Tandas dan bilik mandi keluarga ini terletak di luar rumah.

Mengikut pihak kontraktor, untuk membaiki rumah ini memerlukan wang sebanyak RM3,000.00 (untuk hanya membaiki bumbung ibu rumah dan dapur) sehingga RM10,000.00 (untuk membaiki bumbung, tingkap dapur, mengganti ibu rumah yang dibuat dari papan serta menambah sebuah bilik air).

Melihat kepada keadaan rumah anak-anak Allahyarham Amran Ahmad sekeluarga, dan kekangan dari segi kewangan untuk balunya membaiki rumah, besarlah harapan kami agar tuan puan yang prihatin di luar sana menyalurkan sumbangan ikhlas bagi membantu keluarga ini. Semoga dengan sumbangan ini dapat memastikan anak-anak yatim ini mempunyai rumah yang sesuai untuk didiami dan merasai keselesaan seperti anak-anak lain.

NO. AKAUN BANK ISLAM : 02039024574660
NO. IC : 740914-02-5698

*Pembaca blog ni berilah sumbangan ikhlas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...