Nuffnang

Pengikut

Selasa, 28 April 2009

Allahyarham Cikgu Naim



Cikgu Naim satu nama besar dalam dikir barat di Kelantan. Banyak lagu-lagu dikir barat yang sedap-sedap dihasilkan oleh Cikgu Naim. Antara yang aku suka lagu nyamuk memang best. Aku lebih suka Naim jadi tukang karut. Matang,pelbagai dan melucukan. Kalau dia mengarut memang tak kering gusi asyik gelak je.

Cikgu Naim dan Cikgu Sulizi merupakan kawan baik. kedua-dua mempunyai nama yang besar dalam dikir barat. Dari segi mengarut aku suka naim. Dari segi Tok Joro aku lebih suka Sulizi. Sulizi banyak kali menjadi johan dikir peringkat kebangsaan di RTM.

Dengan dua-dua orang ni aku ada kenangan. Pernah main dikir barat ngan dua orang ni. Namun bila aku dapat tau kembalinya Cikgu Naim ke Rahmatullah terkejut juga aku. Sebab dia masih muda. Hilanglah sebutir permata yang genius dalam arena Dikir Barat. Al- Fatihah untuk Cikgu Naim


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...