Nuffnang

Pengikut

Rabu, 22 April 2009

Spirulina, Omega 3 dan Probiotik COQ 10


Ketiga-tiga jenis makanan kesihatan di atas merupakan penawar kepada sakit jantung. Spirulina membekalkan nutrien yang diperlukan untuk jantung dan saluran jantung.

Berdasarkan kajian 10 tahun sekolah perubatan Havard mendapati risiko serangan jantung di kalangan pesakit yang mengambil beta karotena berkurang kepada setengah. laporan juga menjelaskan 333 doktor yang terlibat dalam kajian tersebut mendapati risiko serangan jantung bagi pesakit jantung dan keperluan pembedahan jantung perigkat awal dikurangkan kepada setengah. Spirulina mengandungi kadar beta karotena 25 kali lebih tinggi berbanding karot.

Omega 3 pula dapat mencairkan plak-plak yang terbentuk dalam salur darah terutamanya di jantung dan di bahagian kepala. Ini juga boleh mencegah sakit jantung dan serangan stroke. Pengambilan Omega 3 berterusan dapat mengurangkan penyakit yang berkaitan jantung, bahagian kepala dan mata.

COQ 10 pula sejenis probiotik yang berfungsi untuk melembutkan saluran darah yang boleh menyebabkan asterosklerosis. Dengan mengabungkan ketiga-tiga pemakanan kesihatan ini nescaya kita akan dapat sukurangnya-kurangnya mengurangkan risiko penyakit jantung. Minyak Zaitun juga elok diamalkan kerana dia dapat menurunkan kadar kolestrol yang tinggi.

Semoga dengan penerangan ini dapat membantu kawan-kawan dan pembaca blog di samping mengingatkan aku betapa pentingnya menjaga kesihatan jantung kita. Disamping itu banyakkan pengmbilan serat buah-buahan dan sayur-sayuran. Tak lalu makan buah kita blender jadikan jus. Minum setiap hari. Wallah hu alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...