Nuffnang

Pengikut

Rabu, 1 April 2009

Kabinet Baru Najib


Jankaan aku 8 atau 9 orang menteri baru akan dilantik dalam kabinet Najib. Hardcore Pak lah sepert Kahlid Nordin, Amir Sham, Tan Sri Noh, Hamid Albar, Rais Yatim rasanya dah tentu tak dilantik dalam kabinet. Azalina juga gelap masa depan. Line-up baru najib dah tentu lah penyokong setia najib.

Zahid Hamidi tentunya menteri penuh dan memainkan pernan yang lebih besar . Namun kita tertanya adakah khairi akan mendapat tempat ataupun Mukriz pula yang dilantik. Apa-apa boleh berlaku. Namun kedudukan menteri MCA dan MIC serta Gerakan rasanya tak tergugat.

Namun apa perubahan yang dibawa perlulah ke arah lebih baik. Rakyat menuntut perubahan yang lebih baik kalau pun tidak yang terbaik. Aku percaya najib ada daya kepimpinan dan dia boleh memimpin dan bakal meredakan sedikit kemelut UMNO dan kerajaan keluar dari perangkap tanggapan dan prasangka buruk. Cuma satu yag aku takutkan faktor orang disebelahnya bakal wanita pertama Malaysia. Itu sahaja yang aku risaukan.

Daripada telekan dan tenungan makrifat aku kalau tak dibendung najib akan ada masalah disini. seperti Pak Lah dimasalahkan oleh khairi. Cara najib melantik orangnya perlu betul seperti melantik hardcorenya yang tidak berbelah bagi. Kabinet Pak lah campur aduk. Musuhnya pun diletakkan di dalam line-up kabinetnya.

Cara Najib mugkin akan sama ngan cara che det . Lapis pertama orang dia. lapis kedua orang dia. lapis ketiga pun orang dia. Kalau bukan orang dia bye bye. Ini yang akan menguatkan dia. Buktinya semasa zaman che det memecat ramai menterinya. Sapa yang tinggal dengannya Kalau tak silap aku Rafidah, Anwar, Megat Junid dan Daim. Namun dia terus bertahan. Kalau Pak Lah dah lama ghuyub.

Ini sekadar pemerhatian aku. kalau betul-betullah. Kalau salah pun tak de apa-apa. Kita lihat siapa yang kena... ha ha ha. Apa pun aku terhutang budi ngan najib. Masa dia menteri pelajaran dia lah yang tolong aku posting balik ke kampung halaman setelah setahun digantung tak bertali gara-gara tak lapor diri first posting. Terima kasih Najib. Orang lain jangan marah ha.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...