Nuffnang

Pengikut

Sabtu, 25 Julai 2009

Sewang dan pinang






Hari ini anak murid asli aku bersewang sempena hari anugerah kecemerlangan. Aku perhatikan pandai juga dia orang ni make up. Sekali pandang boleh tergoda jugak la. Dalam pada mereka bersiap-siap untuk persembahan aku tengok mulut mereka mengunyap.

Aku tanya "makan apa?". Kata mereka "makan pinang" Aku tanya lagi "mengapa makan pinang". "Makan pinang baru syok menari sewang Cikgu." Ropa-ropanya pinang ni untuk mereka lebih HIGH masa menari. Patut la kalau ada majlis joget (jugit sebutan mereka), mereka boleh menari sampai pagi.

Esok pulak ada pertandingan akhir juara asyik kat TV satu. Salah seorang bekas anak murid aku masuk pertandingan tu Mazwan Anak Gajah. Aku harap dia menang sebab suara dia boleh tahan sedapnya. Dia pernah ujibakat AF tapi tak diterima sebab masih bersekolah.

Sedar tak sedar hampir 13 tahun aku mengajar. Begitu cepat masa berlalu. Paling tua anak murid aku berumur 28 tahun. Ramai juga yang dah beranak-pinak. Ada juga yang menjadi guru usahawan dan lain-lain lagi. Sedangkan aku masih macam dulu juga ibarat sajak seorang guru tua karya Usman Awang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...