Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 17 Julai 2009

Selera Bollywood 2



Emak salah seorang anak murid aku ada jual capati. Setiap pagi aku pesan kat dia supaya bawak capati untuk aku. Harga capatinya pun tak mahal. 50 sen sekeping. Selalunya aku order dua keping.

Di kantin sekolah aku dah tak lalu makan. Asyik menu yang sama. Satu lagi makanannya kurang berkhasiat. Full of minyak dan lemak. Kalau hari-hari muntah kedarah di sini mau naik kolestrol aku. Sebelum berlaku apa-apa yang tak diingini baik aku cari alternatif yang lain.

Maka capatilah menjadi pilihan aku. Hari-hari pun aku lalu makan capati. Semalam aku ke Ipoh selepas sesi persekolahan. Ada banyak urusan tetangguh yang terpaksa diselesaikan. Sehingga pukul 8 malam aku belum makan apa-apa pun.

Setelah selesai semua urusan baru perut terasa lapar. Apa lagi dalam kepala dah terbayang kedai capati yang best kat Ipoh. Restoran Capati Medan Gopeng. Kedai asalnya terletak di jalan lapangan terbang. Dulu kalau aku ke Ipoh eku memang suka singgah kedai capati jalan lapangan terbang ni. Kalau hari jumaat dia ada sedia menu special nasi briyani. Memang sedap.

Sekarang kedai ni ada dah dua cawangan di Medan Gopeng dan Jalan Kampar. Dari segi rasa aku rasa sedap lagi capati di kedai lama di jalan lapangan terbang. Namun disebabkan perut dah lapar aku tak berkira sangat soal sedap ke tak sedap.

Selepas makan capati perut masih lapar. Aku order pulak roti nan kashmiri campur garlic. Yang ni memang kow. Kesedapannya sehingga menjilat Tak percaya cubalah........ Nanti aku tulis tentang sebuah lagi kedai capati yang sedap kat Sungkai. Kalau tak biasa ngan pekan sungkai memang susah nak cari kedainya. Memang sedap tak percaya? Cubalah........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...