Nuffnang

Pengikut

Selasa, 28 Julai 2009

PUSANIKA UKM





Beberapa minggu lepas aku ke UKM menemani orang rumah mencari bahan untuk tesisnya. Kebetulan pelajar baru mula mendaftar di UKM. Apalagi penuh sesak lah suasananya. PUSANIK yang lesu setiap kali musim cuti kini kembali ceria dan bernafas semula. Termasuklah tuan-tuan kedai di PUSANIKA tersenyum lebar kerana dengan adanya pelajar bermaksud rezki yang mencurah-curah.

Hampir 2 jam menunggu isteri mencari bahan tesis maternya, perut dah mula terasa lapar. Aku pun menjenguk ke kafeteria PUSANIKA. Nyata suasananya sangat berbeza. Kawasan kafeteria zaman aku dah tak de. Kalau dulu konsepnya foodcourt. Ada stall-stall kecik yang menjual pelbagai juadah.

Sekarang kawasan tersebut kosong dan lapang. Sebaliknya kafeteria dipindahkan ke kawasan sebelahnya. Masa aku makan di situ student agak ramai suasananya juga crowded. Namun terdapat pelbagai pilihan makanan. Makanan melayu, india, cina, masak panas dan western. Pendek kata macam-macam ada.

Daripada susun atur dan dekorasi kafeterianya lebih canggih, teratur dan up to date berbanding zaman aku dulu. Member aku pun pernah satu ketika dulu menjadi taukeh Kafeteria ini iaitu Encik Din dan Encik daniel. Namun rasanya kafeteria sekarang jauh lebih terkini dan teratur.

Sempat juga aku makan roti Nan dan dan kuah kacang kuda. Wow Marvellous, Nalerke dan Holiyau. Nasib baik le zaman aku makanan tak sedap macam ni. Kalau tidak nescaya keluar je daripada UKM dah tentu ramai yang tak kenal aku mungkin jadi Manjalara la aku. Apapun kalau ke UKM singgah la ke Kafeteria PUSANIKA. Anda pasti tidak akan kecewa.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...