Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 17 Julai 2009

Selera Bollywood



Selepas menyelesaikan beberapa urusan di Tapah pada hari rabu lepas perut terasa sangat lapar. Nak makan nasi tak berapa lalu. Minggu ni selera aku lain macam sikit. Selera aku selera Bollywood. Aku lebih suka makan tosei dan capati.

Memandangkan aku dah ada di Tapah aku pun teringatkan satu kedai capati yang best di Jalan Temoh (berhampiran simpang ke Cenderiang- Jalan nak ke Lata Kinjang, dikatakan air terjun tertinggi di Asia) . Agak lama aku tak ke sini.

Capati dia memang sedap dan lazat. Aku cukup berpuas hati dengan rasa dan kuahnya. Kedainya pun dah banyak diubahsuai yang memberi keselesaan kepada pelanggan. Selain capati ada juga dijual nasi campur.Namun bagi aku capati is number one di sini . Semasa aku tiba di kedai tu agak penuh sesak jugak.

Pada pandangan aku Jalan Temoh ni boleh lah dianggap Jalan Capati. Sebab sepanjang jalan Temoh banyak kedai yang menjual capati. Datang lah bila masa pun capati ada dijual. Yang bestnya yang buat capati ni betul-betul keturunan Bollywood keturunan khan. Itu yang menambagh keoriginalitiannya. Tak Percaya cubalah......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...