Nuffnang

Pengikut

Ahad, 13 Mei 2012

Gempa bumi yang dahsyat di Shah Alam

Pada hujung tahun lepas (Bulan 12) selepas habis urusan seri paduka baginda aku membawa anak-anak makan angin di KL selama 2 hari. Pada hari pertama kami mengunjungi Menara Kuala Lumpur, Aquaria KLCC dan I-city Shah Alam. Kelihatannya anak-anak sangat gembira. Cuma bapaknya yang kaki dah tak terasa macam kaki. Seharian berjalan....

Sebelum ke I-City pada waktu malam kami sekeluarga Check in dulu di apartmet MUIS (Namanya aku dah lupa walaupun dah 2-3 kali menginap kat situ sebelum ini). Apartment ni memang best sebab ada tiga bilik. Setiap satu bilik boleh memuatkan 2 orang. Ini bermakna setiap orang akan dapat tidur di atas katil. Tak payah le nak angkat toto. Harga juge agak berpatutan.

Seharian di Menara Kuala Lumpur dan Aquaria KLCC menyebabkan kaki terasa sakit dan badan terasa amat letih. Demi anak-anak aku gagahkan juga untuk ke I-City. Di I-City punya le ramai orang....Setelah masuk ke rumah ice dan marayau-rayau sekitar I-City kami sekeluarga balik semula ke Apartment. Badan terasa amat letih dan kaki memang tak macam kaki dah.

Yang nampak dalam kepala ni hanya tempat tidor. Malam tu semua tidur dengan nyenyak senyenyak-nyenyaknya. Tiba-tiba berlaku kejadian gempa bumi yang sangat dahsyat. Ini yang menyebabkan aku agak fobia apabila berada di bangunan tinggi terutamanya di hotel. Takut berlaku gempa bumi dan tak sempat nak lari...Apa yang aku bayangkan berlaku jugek akhirnya.

Memang kuat bunyi nya........Tetapi yang peliknya hanya anak perampuan aku yang sulung mengalaminya . Yang lain tidur nyenyak macam biasa....Apabila berlaku kejadian gempa bumi tersebut anak perempuan sulung aku bergegas berlari ke bilik aku...Dia rasa pelik memandangkan aku dan orang romah tak berganjak dan tidur dengan nyenyak. Dia mengintai pula ke bilik adik lelakinya ..seropa jugek keadaannya.

Timbul persoalan dalam dirinya mengapa dia sorang yang mengalami gempa bumi yang hebat ini.... Kome nak nak tau sebabnya...He he...ropa-ropanya kayu yang menampung tilam runtuh ke bahagian dalam katil. Effect bunyinya cukup kuat. Mungkin disebabkan anak perempuan aku juga macam aku yang fobia di bangunan tinggi dan membayangkan apa akan berlaku sekiranya berlaku gempa bumi maka kejadian runtuhnya kayu pelapik tergelincir ke  bahagian dalam katil menyebabkan disangkanya gempa bumi...

Pagi esok baru dia cerita pada aku tentang kajadian gempa bumi tersebut....Alahai gempa bumi.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...