Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 8 Mac 2013

Pentingnya Motivasi di Koperasi

 
Budak yang sorang ni mulutnya sangat becok. Namun setiap patah perkataan yang keluar daripada mulutnya menimbulkan kelucuan yang bisa menggeletak mereka yang mendengarnya. Budak ni dikategorikan sebagai pelajar lemah. Tetapi apabila mendengar setiap patah perkataannya tidak menampakkan yang dia seorang pelajar yang lemah.
 
Suatu hal yang menarik dia merupakan seorang yang sangat confident apabila mengeluarkan perkataan tanpa memikirkaan apa yang dikatakan itu betul atau salah. Bagi guru-guru dan rakan-rakan yang dah biasa dengannya setiapa perkataan dan kerenahnya  sudah menjadi suatu bentuk hiburan. Kehandalannya dalam bidang sukan memang tidak dapat dinafikan apabila terpilih mewakili daerah dalam kejohanan Squash peringkat negeri.
 
Apabila bab belajar pelajar ni agak terkebelakang dan tiada semangat. Apabila bab bersukan dia cukup bersemangat. Satu hari ketika latihan squash yang diadakan di tempat yang tidak jauh daripada sekolahnya dia berkata kepada guru pengiringnya "Cikgu saya nak pergi Motivasi". Jawab cikgunya "Bagus le kamu dah sedar tentang kepentingan belajar". Kemudian dia bersuara lagi "Cikgu saya nak pergi motivasi kejap je". Dia berkata dengan penuh confident.
 
Kali ni Guru pengiring tersebut agak sedikit keliru.... "Takkan nak pergi motivasi pada masa ini, sedangkan mereka sedang bersiap untuk latihan squash" Getus hati Cikgu tersebut. Tiba-tiba seorang rakannya bersuara " Eh...engko nak pergi mana sebenornya" . "aku nak gi Motivasi nak beli air".
balas pelajar tersebut dengan penuh penegasan dan confident.
 
Kali ini semua rakan sepelatihnya dan guru pengiring sudah mula menangkap maksud motivasi yang diungkapkan pelajar tersebut..... sambil diiringi dengan derai tawa.... "Cikgu dia nak pergi koperasi cikgu"...Sekali lagi rakan sepelatih dan guru pengiring ketawa dengan lebih kuat sambil pelajar tersebut terkebil-kebil memikirkan apa yang diketawakan oleh rakan-rakannya...
 
Rupanya pelajar tersebut nak pergi Koperasi bukannya Motivasi....kah kah kah. Main bedal je....Macam mana le KOPERASI BOLEH JADI MOTIVASI....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...